صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حملات مقاومت لبنان به مواضع صهیونیست ها

 امیر فرشباف
خبرنگار

مقاومت اسلامی منطقه در لبنان و یمن، همگام با جریان‌های مقاومت فلسطینی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه سلسله حملاتی علیه مواضع و پایگاه‌های ارتش صهیونیستی و کشتی‌های امریکایی و انگلیسی ترتیب دادند که منجر به تحمیل تلفات و خسارات سنگینی به جبهه دشمن شد. در گزارشی که بامداد جمعه 16 فوریه توسط کانال رسمی اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان منتشر شد، به جزئیات مجموعه عملیات نیروهای حزب‌الله پرداخته شد. برحسب این گزارش، مجموعاً 10 عملیات طی روز پنجشنبه انجام شد که 6 عملیات در بخش شرقی و 4 حمله هم در بخش غربی صورت گرفت. رسانه‌های عبری نیز شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به کریات شمونه و قطع گسترده برق و بسته شدن راه‌ها را تأیید کردند. به گزارش المیادین، پیشتر روزنامه «هاآرتص» تأیید کرده بود که حزب‌الله موفق به ایجاد نوعی کمربند امنیتی در شمال فلسطین اشغالی و خالی کردن شهرک‌های یهودی از سکنه شده است.
دشمن صهیونیستی نیز در مقابل، مناطقی در جنوب لبنان را بمباران کرد که منجر به شهادت و زخمی شدن چند عضو مقاومت و جنبش امل شد. همچنین روز جمعه، مناطق متعددی در شمال اراضی اشغالی ازجمله مواضع اشغالگران در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» و چند پایگاه نظامی صهیونیستی ازجمله المالکیه، رویسات العلم، زبدین و رامیا توسط رزمندگان حزب‌الله با سلاح‌های مناسب هدف قرار گرفتند.
بنا به گزارش مقاومت اسلامی لبنان از 8 اکتبر تاکنون، مجموعاً طی 131 روز 1038 عملیات علیه نیروهای صهیونیستی در جبهه شمالی صورت گرفته است.
نیروهای مسلح یمن نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند در چهارچوب دفاع مشروع در برابر حملات ائتلاف امریکایی-اسرائیلی و در راستای حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، یک کشتی انگلیسی به نام «LYCAVITOS» را در خلیج عدن هدف قرار دادند.
ائتلاف امریکا و انگلیس نیز طی چند حمله مناطقی را در غرب یمن بمباران کردند. به گزارش الجزیره، جنگنده‌های امریکایی و انگلیسی ۲ منطقه «الجبانه» و «الجاح» را در استان الحدیده هدف قرار دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی