880هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری درمناطق آزاد

حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در آیین افتتاح همایش و نمایشگاه «ایران پتروکم» در جزیره کیش گفت: از ابتدای امسال با رویکرد جهش در سرمایه‌گذاری، یک هزار بسته سرمایه‌گذاری با ارزش ۹۰۰هزار میلیارد تومان را آماده و تعریف کردیم. وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از۸۸۰ هزار میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این مناطق دریافت شده که بخش قابل توجهی از آن در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته به این بخش است.
عبدالملکی با اشاره به نشست مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با رئیس جمهور در 17 بهمن و دستور ایشان بر تهیه لایحه جامعی که برطرف‌کننده تمامی نواقص گذشته این مناطق باشد؛ تأکید کرد: در پیش نویس لایحه که آماده و تقدیم رئیس جمهور شده است؛ مشوق‌های اقتصادی این مناطق در نظر گرفته شده است و در حال حاضر به جد دنبال تقویت زیر ساخت‌های فیزیکی و پیگیر زیر ساخت‌های حقوقی و قانونی فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم.
عبدالملکی افزود: بند ۲سیاست کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه ارکان اقتصادی کشور مبتنی بر عنصر دانش توجه داشته و بند 15 آن نیز بر ایجاد ارزش افزوده در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تأکید دارد که تلفیق این دوبند موضوع این نمایشگاه و همایشی است که در حال برگزاری است. وی خاطر نشان کرد: تغییر سیاست خام فروشی نفت و نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به این بخش، این امکان را فراهم کرد تا ظرفیت محصولات پتروشیمی با 60 برابر رشد از یک و نیم میلیون تن قبل از انقلاب با جهش خیرکننده هم‌اکنون بالغ بر 95 میلیون تن شود.
جستجو
آرشیو تاریخی