صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و دو - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و دو - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

برنامه‌های امشب موسیقی فجر

ارکستر ترنم فتح رزم‌نوازان اولین تجربه اجرایی خود را در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌برد. گروه موسیقی ترنم فتح پیش از این در جشنواره‌های داخلی شرکت داشته و برگزیده این جشنواره به عنوان یکی از یگان‌های برتر در بخش جنبی این جشنواره شرکت دارد. موسیقی نظامی از ابتدا و در دوره‌های مختلف بوده است اما متأسفانه مردم کمتر با آن آشنایی دارند و شاید تنها آشنایی آنها در مراسم‌های رژه باشد. اما دو سالی است که این اتفاق در جشنواره دیده شده تا مردم با موسیقی مارشی و حماسی کشورمان آشنا شوند. این موضوع می‌تواند به ارتقای سطح کیفی یگان‌های موزیک نیروهای مسلح کمک کند و به دنبال آن رقابت بیشتری ایجاد خواهد شد. ضمن اینکه همان‌طور که گفتم مردم با مارش‌های نظامی و موسیقی‌های حماسی آشنایی بیشتری خواهند داشت. قطعات این کنسرت توسط گروه موزیک رزم‌نوازان نزاجا به رهبری سرهنگ دوم احسان ربیعی اجرا می‌شود که شامل: سرود ملی، ایرانم، قایقرانان ولگا، فروغ جاوید، لیتالیانو، دگرچه خواهی، ارتش دلاور، رقص ساقی(مینیاتورهای ایران)، شکوه سادگی، ایران ایران و ای ایران است.
حمید قنبری آهنگساز و نوازنده تنبک امروز چهارشنبه با گروه موسیقی «کلون زمان» ساعت 18:30 در فرهنگسرای ارسباران اجرای برنامه دارد. چهل ضربی، ایران هنگام کار است، هفت ضربی چهارگاه (استاد علیزاده)، زمستان (استاد اخوان ثالث) و شادگان از قطعات اجرایی این کنسرت است. حمید قنبری برای سومین بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت دارد.
هنـرستان موسیـــقی اصفهــان امــــــــروز چهارشنبه 25 بهمن ماه ساعت 18:30 در سالن سوره به روی صحنه می‌رود. گروه‌های سنی شرکت‌کننده از متوسطه دوم هستند. اجرای قطعات کلاسیک همچون سمفونی یک مورتزارت و همچنین کنسرت و فولوت اثری از ویوالدی و تلمان است؛ اتفاق خوبی که برای گروه‌های موسیقی شهرستان‌ها فراهم شده و این امیدواری وجود دارد که تداوم داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی