مرور

شهردار تهران:
 برای میزبانی اجلاس جهانی «گردشگری شهری»
آمادگی داریم
شهردار تهران در دیدار دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد اعلام کرد: برای میزبانی اجلاس جهانی «گردشگری شهری» در تهران آمادگی داریم.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی و «زوراب پولولیکاشویلی» که برای شرکت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به تهران سفر کرده است، در حاشیه این نمایشگاه، درباره توسعه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت‌های مدیریت شهری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری پایتخت گفت‌وگو کردند.زاکانی در این دیدار ضمن تشریح ظرفیت‌های گردشگری تهران و اقداماتی که شهرداری تهران در دو سال اخیر انجام داده است، برای میزبانی اجلاس جهانی گردشگری شهری در تهران اعلام آمادگی کرد.هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن با حضور فعالان صنعت گردشگری از سراسر کشور و نمایندگان گردشگری 11 کشور جهان، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:
از تولیدات داخلی حمایت می‌کنیم، اما نه به هر قیمتی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما از خرید تولیدات داخلی استقبال می‌کنیم اما نه به‌گونه‌ای که ضرر کنیم، گفت: ما اتوبوسی می‌خواهیم که‌ گوشه خیابان خراب نشود.
ضمن اینکه اختلاف قیمت هم زیاد است.به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز گذشته در حاشیه دویست و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهرتهران اظهار کرد: هر شرکت‌ داخلی که بتواند خودرو (اتوبوس) خوب و با کیفیت بسازد و تحویل دهد شورا و شهرداری پایتخت دستش را می‌بوسد و حتماً اتوبوس از آنها خریداری خواهیم کرد.وی در پاسخ به سؤالی درباره علت حضور منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در نمایشگاه گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌ها در خیابان سئول، به رغم مخالفت شورا با برگزاری نمایشگاه‌ها در این مکان، افزود: این امر به خاطر حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این نمایشگاه است ولی بنده حضور نخواهم یافت و از دیگر اعضا نیز خواسته‌ام به این نمایشگاه نروند.رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: برگزاری این نمایشگاه غیرقانونی نیست اما تأکید ما این است که نمایشگاه در فضاهایی برگزار شود که قابلیت و ظرفیت دارد.


 به منظور برگزاری آزمون‌های
 تمام الکترونیک
مراکز آزمون استاندارد
راه‌اندازی می‌شود
 رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: تا سال ۱۴۰۷ مراکز آزمون استاندارد به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک راه‌اندازی می‌شوند.
به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، محسن زارعی درباره جزئیات چهارمین جلسه ستاد عالی آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش، افزود: پیگیری مصوبه هیأت وزیران در ارتباط با حمایت از برگزاری آزمون‌های نهایی موضوع اصلی ستاد عالی آزمون‌ها در این جلسه بود. این مصوبه شامل ۹ بند از جمله تقویت ساختار و نیروی انسانی مرکز ارزشیابی و ادارات سنجش استانی و تعیین ردیف بودجه مستقل برای برگزاری آزمون‌هاست. عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اکنون بخش‌هایی از فرایند برگزاری آزمون‌های نهایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره آزمون‌های شبه‌نهایی گفت: برگزاری آزمون‌های شبه‌نهایی تا زمانی که چهارچوب مشخصی بر‌اساس اهداف کتب درسی طراحی نشده است، در استان‌ها برگزار نخواهد شد. با طراحی چهارچوب، طراحی آزمون‌ها با مدیریت دبیرخانه‌های کشوری دروس و به صورت واحد و با هدف آشنایی دانش‌آموزان با آزمون‌های نهایی انجام خواهد گرفت.


  شهریه سال آینده مدارس غیردولتی اردیبهشت اعلام می‌شود
 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: شهریه مصوب سال تحصیلی آینده مدارس غیردولتی، اردیبهشت اعلام می‌شود.به گزارش فارس، احمد محمودزاده، اظهار کرد: پیش‌ثبت‌نام سال آینده مدارس غیردولتی تنها به میزان شهریه اعلامی امسال، مجاز است و افزایش شهریه برای پیش‌ثبت‌نام تخلف است.محمودزاده گفت: اگر مدرسه غیردولتی بیشتر از شهریه‌ای که اعلام می‌شود از خانواده‌ها مبلغی اخذ کند، شهریه اضافی از حساب مدرسه برداشت و به خانواده‌ها عودت داده می‌شود. همچنین جریمه نقدی متناسب با تخلفی که اتفاق می‌افتد، توسط شورای نظارت مرکزی تعیین می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی