صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

کاهش 6 درصدی نرخ بیکاری
در برخی استان‌ها
خرم آباد - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری در برخی استان‌ها تا 6 درصد نیز کاهش یافته است.
سیدصولت مرتضوی  در مراسم بهره‌برداری  گاوداری ۶۰۰۰ رأسی شهرستان دلفان، با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی، اشتغال پایدار و ماندگار برای جوانان جویای کار این خطه از اهداف دولت و وزارت کار است، تصریح کرد: زمانی که دولت کار خود را آغاز کرد با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در حوزه کشت و صنعت مخصوصاً دام و طیور مواجه بودیم و به لحاظ عدم توجه به بخش دامپروری، بخش قابل توجهی از دام مولد کشور در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ از چرخه تولید خارج شدند.

افزایش ۱۲ درصدی نزولات جوی کردستان
سنندج -  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۹۰ میلیمتر بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ میلیمتر بود.
 آرش آریانژاد اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه رژیم بارش‌های اخیر عمدتاً برف بوده این موضوع به تغذیه منابع آب زیرزمینی کمک شایانی می‌کند. وی افزود: با توجه به رواناب‌هایی که از ابتدای سال آبی جاری در استان شاهد بودیم، حدود ۴۱ درصد سدهای استان پرآب هستند که این عدد در سال گذشته حدود ۳۴ درصد بود.

تعداد خودروها در تبریز ۲۰ برابر
ولی معابر ۳ برابر شده است
تبریز - معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تبریز با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد خودروهای تردد کننده در سطح شهر تبریز، گفت: از سال ۵۷ تا به امروز تعداد خودروها در تبریز ۲۰ برابر ولی معابر سه برابر شده است.  کمال عشقی اظهار کرد: در یک اقدام عجیب پل هوایی برای ایجاد تردد و ترافیک روان در یکی از معابر شهر تبریز با هزینه‌های سنگین احداث شده ولی همزمان مجوز یک مجتمع پزشکی نیز با ۱۱۴ واحد مطب بدون پارکینگ در کنار همان معبر داده شده و ساخته می‌شود که قطعاً منجر به تشدید وضعیت ترافیک شده است.  وی افزود: بنا به اعلام سازمان ترافیک شهرداری، روزانه حدود ۱۳۳ هزار سفر در مرکز شهر تبریز انجام می‌گیرد که باید دلیل این سفرها مطالعه شود.

جستجو
آرشیو تاریخی