صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

هنگام خرید گوشی جدید چه مواردی را کنترل کنیم؟

امروزه داشتن یک گوشی با‌کیفیت و به‌روز، به یک نیاز تبدیل شده، در نتیجه داشتن اطلاعات کافی برای خرید گوشی ضروری است. اگر شما هم دنبال خرید موبایلی مناسب هستید که پاسخگوی تمام نیازهای روزمره‌تان باشد، حتماً باید بدانید که هنگام خرید آنلاین گوشی موبایل یا در خرید حضوری باید چه مواردی را چک کنید.
میزان بودجه خود را مشخص کنید
اولین نکته‌ای که هنگام خرید گوشی باید در نظر گرفته شود، هزینه‌ای است که خریدار می‌تواند بپردازد. این هزینه، برند و مدل گوشی را تعیین و انتخاب را آسان‌تر می‌کند.
 نیازهای خود از گوشی را بشناسید
باید مشخصات دلخواه و اولویت‌های خود را از کارایی گوشی بدانید. در ذهن‌تان به این سؤال جواب دهید که بهترین گوشی از نظر شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؛ سپس انتظارات خود را مشخص کنید. به‌عنوان مثال، برای عکاسی حرفه‌ای با موبایل، ‌دنبال یک گوشی با دوربین عالی هستید یا می‌خواهید گوشی شما پردازنده قوی داشته باشد تا به گیم بپردازید.
گوشی را کاملاً بررسی کنید
هنگام خرید، حتماً از فروشنده بخواهید که گوشی مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید آن را از همه نظر بررسی کنید. برای مثال، کیفیت دوربین، اسپیکر، دسترسی به اینترنت و بقیه موارد را کاملاً چک کرده و از سالم بودن گوشی مطمئن شوید.
از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید
چه در خرید حضوری یا خرید آنلاین گوشی موبایل، برای اینکه خیال‌تان از خرید گوشی اصل راحت باشد، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر که همراه با گوشی، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند، خرید کنید. علاوه بر اعتبار فروشگاه، می‌توانید از راه‌های دیگر برای اطمینان از اصل بودن گوشی استفاده کنید که در ادامه بیان می‌کنیم.
برای تشخیص گوشی تقلبی از اصل چه باید کرد
خوشبختانه، پس از اجرای طرح رجیستری که به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی‌های موبایل ایجاد شده است، از طریق روش‌های مختلف که هزینه‌ای هم ندارند، می‌توانید از اصل بودن گوشی مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.
بررسی پلمب بودن جعبه گوشی
فقط گوشی‌هایی را که بسته‌بندی آنها از قبل باز نشده و کاملاً پلمب هستند، خریداری کنید و از خرید گوشی‌هایی که بسته‌بندی آنها از قبل باز شده، خودداری کنید.
بررسی کد IMEI
هنگام خرید گوشی، حتماً آن را روشن و کد دستوری #06#* را شماره‌گیری کنید تا شناسه IMEI گوشی را دریافت کنید؛ سپس شناسه ارسال شده به دستگاه را با شناسه IMEI موجود روی جعبه مقایسه کنید تا از یکسان بودن آنها مطمئن شوید.
استعلام اصالت گوشی
برای گرفتن استعلام اصل بودن گوشی مورد نظر، می‌توانید شناسه IMEI موجود روی جعبه را در اپلیکیشن همتا به نشانی
hamta.ntsw.ir وارد یا کد دستوری #7777* را شماره‌گیری کنید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی