صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رئیس جمهور در اجتماع باشکوه راهپیمایان 22 بهمن پایتخت مطرح کرد

عبور از تهدید‌ها به برکت حضور مردم

جشن 45 سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، روز گذشته با حضور پرشمار و گسترده آحاد مردم، در جای جای کشور برگزار شد. روز گذشته ایرانیان، این رویداد باشکوه و بی‌نظیر در تاریخ معاصر را گرامی داشتند که مردم با دست خالی و به رهبری امام خمینی(ره) رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند و به جای آن، جمهوری اسلامی را به پا داشتند. از این رو، جشن دیروز، جشن پاسداشت رشادت‌های همین مردم بود؛ مردمی که با جان و مال، با تقدیم هزاران شهید و با تحمل همه فشارهای داخلی و خارجی، از این شجره طیبه 45 ساله پاسداری کردند.
دیروز، نه فقط یک جشن سیاسی و عقیدتی، که جشن الفت هم بود. گروه‌های مختلف مردم، اقشار مختلف، مردمی در سنین متفاوت، پیر و جوان و زن و مرد، همه آمده بودند. پرچم ایران اسلامی، پرجلوه‌‍‌ترین نمادی بود که در دست مردم دیده می‌شد. به دلیل شرایط ویژه منطقه، غزه و ایستادگی بیش از چهار ماهه آن، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن و نیز ستایش رشادت گروه‌های مقاومت در منطقه، بخشی از توجه، شعارها و نمادهای راهپیمایان روز گذشته در تهران و سایر شهرها را به خود اختصاص داده بود. درعین حال، حضور ماکت‌های موشک‌های نقطه زن سپاه پاسداران، از قیام تا خیبرشکن در مسیر راهپیمایی تهران، بیانگر این حقیقت بود که آن قدرت سخت موشکی، از قدرت نرم مردمی جمهوری اسلامی ایران برخاسته است. توجه به انتخابات، که زمان زیادی تا برگزاری آن نمانده است، واقعیتی بود که راهپیمایان به آن نیز توجه ویژه‌ای داشتند.
 
رئیسی: ایران؛ مستقل‌ترین کشور جهان
در تهران، رئیس جمهور سخنران ویژه مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود. آیت‌الله رئیسی صبح دیروز در فاصله میدان فردوسی و چهارراه ولیعصر(عج) به خیل عظیم راهپیمایان پیوست. آحاد مردم نیز با دیدن رئیس جمهور در میان خود، دقایقی با آیت‌الله رئیسی به گفت‌و‌گو پرداختند.رئیس جمهور در میدان آزادی، در اجتماع عظیم راهپیمایان، تصریح کرد: بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن تنها گرامیداشت یک رخداد در 45 سال گذشته نیست، بلکه پاسداشت گفتمانی است که امروز و آینده ایران اسلامی را رقم زده و حرکت ملت ایران بر اساس همین گفتمان که پرچمدار آن امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند، تنظیم شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه محور اصلی پیام ملت ایران استقلال بود و امروز ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور در جهان است، گفت: ایران اسلامی کشوری وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند. امروز در 45 سالگی انقلاب اسلامی ما اعلام می‌کنیم که ملت ایران بر این سیاست استوار بوده و از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد چرا که خود دارای قدرت، جایگاه و اقتدار است.
وی با بیان اینکه امروز آزادی فکر و اندیشه، آزادی قلم و بیان و آزادی در حوزه‌های مختلف در ایران تضمین شده است، گفت: امروز در ایران اسلامی احترام به رأی و خواست جمهور مردم برخلاف مدعیان دموکراسی به شکل واقعی وجود دارد و همه نهادهای انقلاب و کشور با رأی ملت تعیین و مستقر می‌شوند.

دیگر کسی تصور تجاوز به خاک
 ما را نمی‌کند
آیت‌الله رئیسی، اضافه کرد: کسانی که مدعی دموکراسی هستند به رأی و خواست مردم فلسطین و یمن و حتی نظر مردم خودشان احترام نمی‌گذارند، اما نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر جمهوریت شکل گرفته و ملاک در این نظام همان‌گونه که امام راحل ما فرمودند رأی مردم است؛ میزان رأی مردم است که بدون رأی، تشخیص، حضور و مشارکت آنان امکان انجام هیچ کاری در کشور نیست.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی اجازه نداد یک وجب از خاک کشور جدا شود، اظهارکرد: همه اطلاع دارند که چگونه در گذشته با یک تشر امریکا، ایران جزایر خود را واگذار کرد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و تقویت اقتدار نظامی و دفاعی کشور دیگر هیچ‌کس تصور تجاوز به این آب و خاک را هم در سر نمی‌پروراند.
وی با اشاره به اینکه امروز دیگر ادبیات دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی تغییر کرده و دیگر کسی از وجود گزینه نظامی روی میز سخن نمی‌گوید، گفت: دیگر کسی حتی به این حرف‌ها فکر هم نمی‌کند و این به برکت بنیه دفاعی، نیروهای مسلح توانمند و مردم متدین و حاضر در صحنه ایران اسلامی است.

حضور مردم موجب رعب دشمن
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: وقتی دشمن این حضور میلیونی را در بیش از هزار و 400 شهر و 35 هزار روستای کشور می‌بیند که مردم به میدان آمده و فریاد دفاع از انقلاب اسلامی سر می‌دهند، دیگر کسی جرأت نمی‌کند به تجاوز به این آب و خاک حتی فکر کند.
وی با بیان اینکه امروز مردم ایران می‌خواهند مستقل، آزاد و مسلمان زندگی کنند، تصریح کرد: هر جا به گفتمان امام(ره) و رهبری عمل کردیم حوزه موفقیت ما بوده و هر جا که مسئول یا فردی بوده که به گفتمان امام و رهبری دل نداد یا آن را باور نداشت، آنجا عقب‌ماندگی داریم.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق انسان‌ها در جهان است به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت کشورهای غربی مدعی حقوق بشر اشاره کرد و افزود: همه عالم بدانند رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است و مرگ آن فرا رسیده و حامیان آن تنها به دنبال خرید زمان برای به تعویق انداختن مرگ این جنایتکاران هستند.

بر عهد مبارزه با فساد هستیم
آیت‌الله رئیسی همچنین مبارزه با فساد را پیمان نانوشته میان ملت با دولت عنوان کرد و افزود: مردم عزیز بدانید که ما بر سر پیمان خود با شما هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین فسادی در ساختار اداری و اجرایی کشور لانه کند.رئیس جمهور در ادامه احیای
 7 هزار واحد تولیدی تعطیل یا
نیمه تعطیل، کاهش چشمگیر و بی‌سابقه نرخ بیکاری، افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش چشمگیر بیمه سلامت و رایگان در کشور، رشد ترانزیت، رشد تولید، ثبت آمار رشد اقتصادی 4 درصدی در دو سال پیاپی و هدفگذاری برای دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی و کاهش تورم در تولید را تنها بخشی از اقدامات دولت در 2.5 سال گذشته در مسیر پیشرفت کشور عنوان کرد.

 

بــــرش

دیدار با سفرای کشور‌های خارجی
گفتنی است، رئیس جمهور چهارشنبه گذشته نیز میزبان و سخنران مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود که با حضور سفرای خارجی مقیم ایران برگزار شد. آیت‌الله رئیسی در این مراسم، به ادعاهای متوهمانه رسانه‌های امریکایی و غربی درباره سقوط جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد‌: بارها این رسانه‌ها مدعی شدند که تا شش ماه دیگر جمهوری اسلامی ایران از بین خواهد رفت اما از آن شش ماه‌هایی که آنها می‌گفتند، 45 سال گذشته است و در مقابل از رؤسای وقت امریکا و دیگر کشورهای غربی که نابودی جمهوری اسلامی ایران را در سر می‌پروراندند، امروز خبری نیست ولی جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه ایستاده و نهال نوپای 22 بهمن 57 به درخت تناوری تبدیل شده که ثمرات بسیاری دارد.
رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف غالب انقلاب‌ها و نهضت‌ها در دنیا که پس از مدتی دچار چرخش در مواضع و تغییر در آرمان‌ها و شعارهای خود می‌شوند، همچنان به پای آرمان‌ها و شعارهای خود استوار ایستاد است.

جستجو
آرشیو تاریخی