صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ملت ایران در یوم الله 22 بهمن باز هم حماسه خلق کردند

سنگ تمام ایرانی ها

گروه ایران زمین-  در بیست و دومین روز از بهمن و نخستین روز ماه مبارک شعبان، ملت ایران در سراسر شهرها و روستاهای کشور عید بزرگ انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و برای چهل و پنجمین بار یاد حماسه‌آفرینی‌ها و باهم‌بودن‌ها را گرامی داشتند.
‌ مردم در تمام استان‌های کشور با حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن بر تداوم راه امام و انقلاب تأکید کردند. آنها با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ ایران و تصاویر شهدا، بار دیگر ‌اعلام کردند دشمنان و توطئه‌گران با جنگ‌های فرهنگی، نظامی و اقتصادی نخواهند توانست خللی در اراده پولادین مردم ایران ایجاد کنند.
طنین مرگ بر اسرائیل از سیستان و بلوچستان
راهپیمایی باشکوه 22 بهمن روز گذشته با طنین‌ شعارهای «الله اکبر و مرگ بر اسرائیل» در آسمان استان سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی برگزار شد.
در زاهدان مرکز استان اقشار مختلف مردم از ساعت 8:30 صبح تجمع پرشوری در میدان «آزادی» محل آغاز راهپیمایی داشتند و راهپیمایی از ساعت 9 صبح آغاز شد. مردم شیعه و سنی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان پهناور با حضور پرشور خود بار دیگر آمدند و برگی زرین در دفتر حماسه‌آفرینی انقلاب شکوهمند اسلامی رقم زدند.
اتحاد ملی و پیوند ناگسستنی بین شیعه و سنی
مردم همیشه در صحنه استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن جلوه دیگری از اتحاد ملی را به نمایش گذاشتند.
مردم انقلابی این استان اعم از بازاری، کارمند، کارگر، پیر، جوان و... همگام با مردم سراسر کشور با حضور پرشور و انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن جلوه زیبایی از اتحاد ملی و پیوند ناگسستنی بین شیعه و سنی را به نمایش گذاشتند.
مردم سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ در راهپیمایی 22 بهمن با شعارهای «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» بار دیگر اوج وفاداری خود به نظام و نفرت و انزجار از نظام سلطه و استکبار جهانی را به منصه ظهور رساندند.
بازهم آذربایجانی‌ها روسفید شدند
آذربایجانی‌ها در طلیعه چهل و ششمین بهار انقلاب اسلامی باز هم رو سفید شدند و حماسه دیگری آفریدند. روز گذشته مردم آذربایجان شرقی یک‌بار دیگر در کنار دیگر هموطنانمان  کرد، لر، بلوچ، ترکمن و عرب و دیگر اقوام سرافراز در جای جای ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر جلوه زیبایی از وحدت و اقتدار ملت ایران را به نمایش بگذارند.
مردم تبریز با حضور پرشور در راهپیمایی۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان‌های انقلاب‌اسلامی تجدید بیعت کردند. این اجتماع دشمن‌شکن با حضور اقشار مختلف مردم، با سخنرانی امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرائت قطعنامه به پایان رسید.
مردم ولایتمدار و انقلابی ارومیه هم با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بیعت کردند. راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در ارومیه رأس ساعت ۱۰ صبح در میدان ولایت فقیه این شهرستان آغاز شد و در میدان انقلاب پایان یافت. آنها با سر دادن شعارهایی نظیر «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی»، «آذربایجان جانباز خامنه‌ای دن آیریلماز» و «مرگ بر امریکا و اسرائیل» بار دیگر با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران اسلامی زدند.
خروش مردم قم در راهپیمایی 22 بهمن
راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام با حضور گسترده مردم شهر خون و قیام برگزار شد.
‌مردم متدین و انقلابی قم در این راهپیمایی با حمل تصاویری از امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی، پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی و دستنوشته‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از نظام اسلامی و مردم فلسطین و محکومیت جنایات امریکا و رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، وحدت و اقتدار ملی در برابر دشمنان اسلام را به نمایش گذاشتند.
لشکر عشاق نصف جهان به میدان آمد
مردم همیشه در صحنه اصفهان پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با حضور گسترده و باشکوه خود ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.مردم این استان از ساعت اولیه صبح دیروز با حرکت از مسیرهای هشت‌گانه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، خود را به میدان امام(ره) وعده‌گاه همیشگی اجتماع مردم اصفهان رساندند و با صلابت مثال‌زدنی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
جشن انقلاب از جوار حرم رضوی
مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در ۱۲۰ نقطه از استان خراسان رضوی برگزار شد. این مراسم در مشهد از ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۲ بهمن با اجتماع مردم انقلابی مشهدالرضا در میدان ۱۵ خرداد، با قرائت قرآن آغاز و در ادامه سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه حضرت رضا(ع) اجرا شد. سپس راهپیمایان پس از عبور از خیابان امام رضا(ع) وارد حرم مطهر رضوی شده و در رواق امام خمینی(ره) تجمع کردند. سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی پایان‌بخش راهپیمایی 22 بهمن ماه مشهد مقدس بود.
مردم دیار شاهچراغ پای کار انقلاب
 روز گذشته همزمان با سراسر کشور مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در 150 نقطه از استان فارس برگزار شد. این مراسم در شهر شیراز با حضور گسترده شهروندان از ساعت 9 و 30 دقیقه از میدان 15 خرداد آغاز شد و مسیر راهپیمایی نیز از میدان امام حسین(ع) گذشت و به فلکه آزادی منتهی شد و بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سخنگوی اجتماع پایانی بود.
جشن انقلاب در کنار سواحل خلیج همیشه فارس
آسمان ابری بندرعباس هم روز گذشته شاهد حضور باشکوه مردمی بود که برای شهیدان و برای عزت ایران و استقلال میهن در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، بار دیگر استواری و عزت خویش را به جهانیان ثابت کردند.
این شکوه بیکرانه علاوه بر مرکز استان در شهرها و روستاهای مختلف هرمزگان نیز تکرار شد و مرزنشینان دریادل هرمزگانی، با امام و شهیدان بیعتی نو کردند تا دنیا بداند، این شکوه را پایانی نیست.
اهوازی‌ها سنگ‌تمام گذاشتند
در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم انقلابی شهرهای مختلف خوزستان به صحنه آمدند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب را گرامی بدارند.
اقشار مختلف مردم اهواز از دقایق اولیه صبح روز گذشته راهپیمایی خود را از میدان مولوی این شهر به طرف خیابان سلمان فارسی(نادری) و سپس چهارراه آبادان این شهر آغاز کردند. قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان، ورزشکاران، دانشگاهیان، کارمندان، کارگران، طلاب و مسئولان دستگاه‌های مختلف در این راهپیمایی باشکوه حضور یافتند تا در سالگرد پیروزی انقلاب بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند.
در این بین حضور کودکان و نوجوانان که دستنوشته‌ها و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند در کنار قشرهای مختلف همچون اقوام عرب، لر و بختیاری در راهپیمایی اهواز باشکوه و افتخار آفرین بود.
پایتخت مقاومت اسلامی یکپارچه مرگ بر امریکا شد
مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در کرمان هم با حضور گسترده، پرشور و انقلابی مردم در دیار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت برگزار شد. مردم کرمان با حضور پر شور خود در این راهپیمایی پشتیبانی و حمایت خود از انقلاب، نظام و آرمان‌های شهدا را به رخ جهانیان کشیدند و برای بار دیگر نشان دادند که پای عهد خود مانده‌اند و با عمل به وصیتنامه حاج قاسم، تا آخر به ولایت و ارزش‌های انقلاب وفادار هستند.
مردم دیار ولایتمدار، انقلابی و شهید‌پرور پایتخت مقاومت اسلامی با حضور پر شور و مثال زدنی خود در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بار دیگر به دشمنان نظام و انقلاب نشان دادند که با وجود برخی مشکلات، همچنان امیدوار و مصمم در مسیر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و پشتیبان نظام، انقلاب و ولایت هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی