صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مرور

دادستان تهران:
به دنبال پیشگیری از تشکیل پرونده‌های کثیرالشاکی هستیم
دادستان تهران درباره پرونده‌های کثیرالشاکی، بااشاره به تشکیل این پرونده‌ها به‌خصوص در حوزه‌های مسکن، خودرو و ارز، گفت: ما به‌دنبال پیشگیری از تشکیل پرونده‌های کثیرالشاکی هستیم و اقداماتی که تاکنون در خصوص این موضوع انجام شده، تأثیر ‌بسزایی داشته است.
به گزارش فارس، علی صالحی، افزود: یکی از دغدغه‌های جدی ریاست قوه قضائیه، این قبیل پرونده‌هاست و ایشان به مسئولان ذی‌ربط قضایی تأکید دارند که این پرونده‌ها مدیریت و نظارت شود. در دادگستری استان تهران و دادسرای این استان، دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم و خاص تشکیل شده تا این پرونده‌ها از بدو تشکیل تا اجرای کامل حکم، رصد و پیگیری شوند.  
صالحی خاطرنشان کرد: جلسات، به‌صورت مرتب و هفتگی و حتی گاهی روزانه، درخصوص برخی از پرونده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌‌ی مهم و کثیرالشاکی برگزار می‌شود تا از مدیریت و نظارت ما خارج نشود.   وی با بیان اینکه اکنون با پیگیری‌ها و نظارت‌هایی که در حال انجام است، در حال مدیریت پرونده‌های کثیرالشاکی هستیم، اظهار کرد: همچنین اقدامات ضابطین و دستگاه‌های متولی مسئول در این حوزه‌ها نیز در حال پیگیری است.  
دادستان تهران گفت: به بخش زیادی از این پرونده‌ها رسیدگی و درخصوص آنها تصمیم‌گیری شده است. مطالبات مردم نیز پرداخت شده است.


کودکان کار اسناد هویتی می‌گیرند
مدیرکل ثبت احوال استان تهران با بیان اینکه اغلب کودکان کار اسناد هویتی ندارند، گفت: قرار است در کارگروه اجتماعی شهر تهران این افراد صاحب اسناد هویتی شوند.
محمود محمدی جوزانی، در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه کودکان کار و خیابان و معتادان متجاهر، معمولاً فاقد اوراق هویتی هستند، گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و تعاملاتی که در این قرارگاه با دستگاه‌های فعال در حوزه اجتماعی همچون دستگاه قضایی، سازمان بهزیستی و پلیس وجود دارد، کارگروه‌هایی تشکیل شده که وظیفه شناسایی و تثبیت هویت افراد فاقد مدارک هویتی را برعهده دارند.
وی با اشاره به حضورش در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران به منظور بررسی موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان افزود: از آنجایی که اطلاعات سازمان ثبت احوال لازمه هر تصمیم‌گیری در عرصه‌های مختلف و حوزه‌های جمعیتی است، لذا با حضور در این قرارگاه و ارائه داده‌های موثق، می توان کمک شایانی به رفع معضلات اجتماعی کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی