صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

از گوشه و کنار ایران

آزادی 30 زندانی از قزلحصار
رئیس مجتمع ندامتگاه قزلحصار کرج از آزادی ۳۰ زندانی با حضور معاون دادستان تهران در این مجتمع خبر داد.
الله‌کرم عزیزی گفت: با حضور معاون دادستان تهران در امور زندان‌های این استان، زمینه آزادی ۳۰ زندانی این مجتمع فراهم شد. این مددجویان با استفاده از ارفاق‌های قضایی آزاد شدند.وی افزود: زندانیان علاوه بر رعایت قوانین و مقررات در طول دوران حبس، می‌توانند با شرکت در کلاس‌های مختلف فرهنگی و کسب امتیاز لازم پس از موافقت مرجع قضایی مربوطه از تسهیلات قانونی بهره‌مند شوند. حضور کارشناسان اجرای احکام در اندرزگاه‌ها و ملاقات با مددجویان و مکاتبه و تعامل با مراجع قضایی از راهکارهای اساسی کاهش جمعیت کیفری است.عزیزی شناسایی مددجویان تحت قرار و استفاده از راهکارهای قانونی و کارآمد را برای پیگیری پرونده قضایی از وظایف کارشناسان ذیربط عنوان کرد و گفت: رعایت حقوق شهروندی و تکریم مددجویان در قالب بررسی مشکلات قضایی مهم‌ترین ابزاری است که می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری تأثیر‌گذار باشد.
 
2 کشته در شلیک‌های جنون‌آمیز
فرمانده انتظامی استان البرز همزمان با حادثه تیراندازی جنون‌آمیز سرباز وظیفه یگان امداد شهرستان ساوجبلاغ به سمت یکی از مأمورین در حال گشت، دستور ویژه صادر کرد.
مرکز اطلاع‌رسانی فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که اوایل بامداد شنبه، سرباز وظیفه یگان امداد شهرستان ساوجبلاغ به دلیل نامعلوم به سمت یکی از پرسنل این یگان که با هم در حال گشتزنی بودند، در یک اقدام جنون‌آمیز و با اسلحه در اختیار شلیک کرد که منجر به فوت وی شد. این سرباز در ادامه و پس از تیراندازی به سمت یکی از شهروندان که منجر به فوت وی نیز شد خودروی آن شهروند را به سرقت برد و بی‌هدف به سمت استان‌های غربی حرکت کرد که با اقدام اطلاعاتی صورت گرفته خودرو شناسایی شد و طی تعقیب و گریز، بدون توجه به دستور ایست پلیس به مسیر خود ادامه داد که عوامل انتظامی با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح به سمت خودرو شلیک کردند که به دلیل واژگونی خودرو، ضارب نیز فوت کرد. در پایان این اطلاعیه آمده است که در پی این حادثه بلافاصله فرمانده انتظامی استان البرز دستور ویژه رسیدگی به پرونده را برای روشن شدن زوایای آن صادر کرد.
 
مرگ دو نفر در رستوران کاشانک
گازگرفتگی در یک رستوران منجر به مرگ دو نفر شد.سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۱:۱۸ شنبه حادثه گازگرفتگی در کاشانک، خیابان صبوری به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. بررسی‌ها نشان داد در یک رستوران-کترینگ به وسعت ۱۲۰ متر، در اتاقکی که محل استراحت کارگران بوده است یک مرد ۳۰ ساله به همراه نوجوان ۱۵ ساله بیرون از اتاقک افتاده بودند که به تأیید عوامل اورژانس این افراد احتمالاً جان خود را به دلیل گازگرفتگی از دست داده‌اند.ملکی با بیان اینکه علت اصلی در دست بررسی است، گفت: احتمال نشت گاز مونوکسید کربن از طریق آبگرمکن وجود دارد و به نظر می‌رسد این افراد به دلیل نشت گاز جان خود را از دست داده باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی