صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

  ایرنا

  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک و نشست‌های دوجانبه با کشور ارمنستان برای رفع آلودگی رودخانه ارس گفت: بر اساس کارگروه و تفاهم‌های ایجاد شده در بازه زمانی کوتاهی آلودگی ارس رفع خواهد شد. در راستای کاهش آلودگی رودخانه ارس، دو کشور ایران و ارمنستان ارتباطاتی داشتند، در همین دوره اول، معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این کارگروه متشکل از وزارت صمت، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و امور خارجه در کشور ارمنستان حضور یافتند که سه تفاهمنامه در آن کارگروه شکل گرفت. کشور ارمنستان به‌خوبی به وظایف خود عمل کرده است و در بازه زمانی یک ماهه کارگروه خود را معرفی کرد. کارگروه ما نیز شکل گرفته و نشست دوجانبه نیز انجام خواهد شد و امیدواریم که دولت ارمنستان رویکرد مناسبی داشته باشد.

 

ایسنا

  علی‌اکبر قربانلو، رئیس پارک ملی توران از مشاهده و ثبت تصاویری از یوز ماده «هیوا» (توله هرب) بعد از سه سال بی‌خبری در این پارک ملی خبر داد و گفت: رئیس پارک ملی توران همراه محیطبانان و همیاران مجموعه مورد حفاظت توران، در حوزه استحفاظی محیطبانی «دلبر» موفق به تصویربرداری از این یوزپلنگ ماده شدند. پس از بررسی و شناسایی الگوی خال‌های این یوزپلنگ توسط کارشناسان مجرب، «هیوا» ماده بالغ شناسایی شد. «هرب» در اولین زایمان ثبت‌شده خود سه توله یوز با نام‌های «هیوا»، «هلیا» و «هانا» به دنیا آورد.

 

صدا و سیما

علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مازوت سوزی در تمام واحدهای نیروگاه حرارتی شازند از ساعاتی پیش متوقف شد. توقف مازوت‌سوزی با تخصیص گاز توسط شرکت ملی گاز صورت می‌گیرد و دو واحد نیروگاهی که از این سوخت مصرف می‌کرد قطع شد. هم‌اکنون سوخت نیروگاه حرارتی شازند از چهار واحد نیروگاه، ۲ واحد گازسوز، یک واحد در حال تعمیرات اساسی و یک واحد دیگر به علت عدم تخصیص سوخت گاز (پلمب مازوت) از مدار تولید خارج است.

 

ایرنا

  متخصصان طب سنتی ایران با رویکرد جذب گردشگران سلامت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

جستجو
آرشیو تاریخی