صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبــار کوتاه

احضار سفیر انگلیس در بیروت
سفیر انگلیس و ایرلند شمالی در بیروت به وزارت خارجه لبنان احضار شد تا یادداشت اعتراضی این وزارتخانه به وی ابلاغ شود. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، دلیل احضار سفیر انگلیس در لبنان توسط عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان، عدم رعایت عرف دیپلماتیک توسط «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس در سفر اخیر خود به بیروت عنوان شد. این، دومین احضار سفیر انگلیس در بیروت به وزارت خارجه لبنان پس از حادثه مشابهی است که در آن هیأتی از انگلیس در مارس ۲۰۲۳ بدون رعایت اصول دیپلماتیک و بدون اطلاع وزارت خارجه لبنان به بیروت سفر کردند.

بودجه امریکا قربانی حمایت بایدن از اوکراین
جو بایدن تهدید کرد، لایحه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را که فقط کمک‌ به اسرائیل را شامل می‌شود و جنگ اوکراین را در نظر نمی‌گیرد، وتو خواهد کرد. به گزارش فارس، رئیس‌جمهور امریکا این لایحه را یک مانور سیاسی خواند که هدف از آن آسیب زدن به فرصت‌های تصویب قوانین گسترده‌تر به منظور تأمین بودجه برای اسرائیل، اوکراین، تایوان و مرز امریکاست. دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «دولت بشدت با این دسیسه که هیچ کاری برای امنیت مرزها انجام نمی‌دهد، کمکی به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تجاوزات پوتین نمی‌کند... مخالف است». جانسون در پاسخ به تهدید وتوی بایدن، آن را «خیانت» به اسرائیل خواند.

حمله مسلحانه به دادگاهی در ترکیه
علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس (توییتر سابق) از حمله دو مهاجم به کاخ دادگستری استانبول (دادگاه چاغلایان) خبر داد. به گزارش یورونیوز، وزیر کشور ترکیه گفته است، دو مهاجم این «حمله تروریستی» در تیراندازی کشته و شش نفر از جمله سه مأمور پلیس زخمی شدند. به گفته آقای یرلیکایا مهاجمان یک زن و یک مرد وابسته به گروه «حزب-جبهه آزادیبخش انقلابی خلق» بودند. فیلم‌های منتشر شده از محل حادثه نیز حاکی از حضور تعداد زیادی از نیروهای پلیس در محل ورودی دادگاه است. «حزب-جبهه آزادیبخش انقلابی خلق» از سوی ترکیه، امریکا و اتحادیه اروپا تروریستی طبقه‌بندی شده است.

رؤسای شهرک‌های غلاف غزه در دفتر نتانیاهو خوابیدند
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد رؤسای شوراهای شهرک‌های غلاف غزه که خواهان دیدار با بنیامین نتانیاهو هستند اما از سوی او پذیرفته نشده‌اند، شب را بیرون از دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گذراندند. بنا بر گزارش این شبکه، رؤسای شوراهای شهرک‌های غلاف غزه شب را بیرون از دفتر بنیامین نتانیاهو سپری کرده و خواستار ملاقات با وی شدند. این شبکه عبری‌زبان همچنین گزارش داد، رؤسای شوراهای شهرک‌های غلاف غزه به رفتار ساکنان غلاف غزه و طرح پیشنهادی دولتی برای بازگرداندن آنها به منازلشان اعتراض دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی