حوادث جهان

 سنگین‌ترین بارش باران در تاریخ لس‌آنجلس
 لس‌آنجلس روز دوشنبه سنگین‌ترین بارش باران در تاریخ خود را پشت سر گذاشت و شهردار آن وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرد.
همچنین پیش‌بینی شده معادل شش ماه باران در لس‌آنجلس و اطراف آن خواهد بارید.
وقوع طوفان مرگبار در کالیفرنیا نیز به سیل و رانش زمین منجر شده است، مقام‌های این ایالت عملیات امداد و نجات را آغاز کرده‌اند. یک مرد در دره «ساکرامنتو» بر اثر سقوط درخت در پی وزش باد سنگین جان سپرد. فرد دیگری نیز بر اثر سقوط درخت روی خانه‌اش در «سانتاکروز» درگذشت.
مقام‌های ایالتی دستور تخلیه مناطقی در جنوب کالیفرنیا که بر بلندی بنا شده‌اند از جمله لس‌آنجلس و «سانتا باربارا» را صادر کرده‌اند. ۱۶ نفر از ساکنان «هالیوود هیلز» در پی جاری شدن سیلاب و گل به درون خانه‌هایشان و ویران شدن برخی خانه‌ها وادار به ترک محل سکونت خود شدند.شاهدان عینی می‌گویند دیده‌اند که پیانو و یخچال در میان سیلاب و گل ولای در خیابان روان است.امدادگران به کمک رانندگانی رفته‌اند که گرفتار سیل در لس‌آنجلس و «سن‌برناردینو» شده بودند.
همچنین روز دوشنبه نزدیک به نیم میلیون نفر با قطعی برق روبه‌رو بودند. طوفان در «مالیبو» به بسته شدن مدارس منجر شده است و پلیس لس‌آنجلس گزارش داده است چندین خانه و خودرو بر اثر جاری شدن سیلاب و آواری که با خود همراه دارد، ویران شده‌اند.به گفته پلیس، آمار تصادفات نیز به‌شدت بالا رفته است.
به گزارش بی‌بی سی، در بیانیه فرماندار کالیفرنیا آمده است طوفان جدی است و تبعاتی بالقوه مرگبار خواهد داشت اما کالیفرنیا با بهره‌برداری از منابع اضطراری‌ای که دارد برای پاسخگویی آماده است.

زن سارق راز 2 جنایت را فاش کرد
 زنی سارق هنگام یک «قرار» عاشقانه، کارت حافظه‌ای را دزدید که راز یک قتل را فاش کرد. این زن زمانی که برای چند لحظه در کامیون تنها مانده بود این کارت حافظه را از کنسول میانی ماشین برداشته بود.
 این کارت حافظه حاوی عکس‌ها و ویدیوهای وحشتناکی از ضرب و شتم و زمان کشته شدن زنی در هتل ماریوت بود. ضارب در ویدیو می‌گوید: «در فیلم‌های من، همه همیشه می‌میرند. فالوورهای من در مورد من چه فکری خواهند کرد؟ مردم باید بدانند چه زمانی به صورت سریالی کشته می‌شوند.»
 این زن سارق یک هفته پس از به سرقت بردن این مدرک جرم، آن را به پلیس تحویل داد. مأموران با بررسی موضوع متوجه شدند این صدای فردی به نام برایان استیون اسمیت ۵۲ ساله است که پیشتر از او تحقیق کرده بودند.
 آقای اسمیت در پرونده قتل کاتلین هنری ۳۰ ساله و ورونیکا ابوچوک ۵۲ ساله که خانواده‌اش در فوریه ۲۰۱۹ ناپدید شدنش را گزارش کرده بودند و همچنین ۱۴ اتهام از جمله قتل درجه یک و دوم، تجاوز جنسی بی‌گناه شناخته شده بود.
 مقامات می‌گویند خانم هنری در هتل ماریوت، در مرکز شهر انکوریج به قتل رسیده است، جایی که آقای اسمیت در آنجا اتاقی را تا ۴ سپتامبر ۲۰۱۹ رزو کرده بود.
 براساس این مدرک، آخرین تصاویر روی این کارت حافظه جسد خانم هنری را در پشت یک پیکاپ مشکی نشان می‌دهد.
 مقامات گفتند که وقتی کارآگاهان اسمیت را در مورد پرونده خانم هنری بازجویی می‌کردند، او اعتراف کرد که زن دیگری را نیز به قتل رسانده است .مأموران به محلی که اسمیت گفته بود رفتند و موفق به کشف اسکلت‌‌‌ به‌جا مانده از خانم ابوچوک شدند و با استفاده از سوابق دندانپزشکی جمجمه‌ کشف شده تعیین هویت کردند.
 زنی که این مدرک را تحویل پلیس داد در ابتدا ادعا کرد که آن را در خیابان پیدا کرده است و در مصاحبه دوم اعتراف کرد که این کارت حافظه را یک هفته قبل از تحویل آن به پلیس از کامیون اسمیت زمانی که او برای برداشت پول به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کرده بوده، دزدیده است. مقامات گفتند که اسمیت که در بازداشتگاه انکوریج است، در سال ۲۰۱۴ به آلاسکا آمد و در همان ماهی که هنری کشته شد، تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد. این محاکمه که پیش‌بینی می‌شود سه تا چهار هفته طول بکشد، قرار بود روز دوشنبه با انتخاب هیأت منصفه آغاز شود.
 دادستان‌ها اعلام کردند، به دلیل عکس‌ها و ویدیو‌های وحشتناک در این پرونده، احتمالاً دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

انفجار وحشتناک در کارخانه ترقه‌سازی هند
آتش‌سوزی در یک کارخانه ترقه‌سازی در ایالت مادیا پرادش هند، دست‌کم 11 کشته و بیش از 70 زخمی برجا گذاشت.
به گزارش رویترز، این حادثه در منطقه هاردای ایالت رخ داده است. بر اساس آخرین اطلاعات، آتش به بیش از 50 خانه نزدیک کارخانه سرایت کرده و دود غلیظی منطقه را در بر گرفته است.
موهان یداو، رئیس وزیر مادیا پرادش جلسه اضطراری با مقامات ارشد برگزار کرد و آمبولانس‌ها از مناطق اطراف به هاردا منتقل و با ارتش هند تماس گرفته شد تا هلیکوپتر به محل بفرستند. وی همچنین اعلام کرد: مبلغی معادل 100 میلیون تومان به خانواده متوفیان اهدا خواهد شد و مجروحین به صورت رایگان درمان خواهند شد.
ریشی گارگ، یک مقام ارشد در این ولسوالی گفت که نجات یافتگان به بیمارستان منتقل شدند.
 
109 مصدوم در برف توکیو
 رسانه‌های محلی گزارش دادند، به دلیل یخ‌زدگی و لغزندگی خیابان‌ها و پیاده‌روها در پی بارش سنگین برف در شرق ژاپن و آسیب دیدن بسیاری از عابران، دست‌کم ۱۰۹ نفر تا روز سه‌شنبه در توکیو، پایتخت این کشور مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 آژانس هواشناسی ژاپن (JMA) اندکی پس از نیمه‌شب سه‌شنبه هشدارهای برف سنگین را برای تمام ۲۳ بخش توکیو و همچنین منطقه «تاما» لغو کرد، اما بارش برف و باران در برخی مناطق تا صبح ادامه داشت.
 مقامات هواشناسی ژاپن گفتند بارش برف در برخی مناطق به اوج خود رسیده است.
 گزارش‌ها حاکی است، مصدومان که تا ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی به بیمارستان منتقل شدند، بین چهار تا ۹۲ سال سن داشتند و وضعیت هیچ یک از آنها وخیم نبوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی