صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

شهادت فرمانده یگان امداد شیراز
راننده یک خودرو پژو پارس در اقدامی هولناک فرمانده یگان امداد شیراز را به عمد با خودرو زیر گرفت و او را به شهادت رساند.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۴ صبح سه‌شنبه هفدهم بهمن‌ واحدهای گشت انتظامی به سرپرستی سرتیپ دوم کوروش بازیار فرمانده یگان‌امداد شیراز حین گشت‌ در حوزه استحفاظی (کمربندی) به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک شدند و دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.
پس از طی مسافتی تعقیب و گریز مأموران انتظامی با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح به سمت لاستیک خودرو شلیک و وانت نیسان را متوقف کردند. در حین بازرسی از خودرو ناگهان یک سواری پژو پارس که اسکورت محموله بوده با سرعت زیاد و به عمد به سرتیپ دوم کوروش بازیار فرمانده یگان‌امداد شیراز برخورد و بشدت وی را مجروح کرد و متواری شد.
سرتیپ دوم بازیار بلافاصله به مرکز درمانی اعزام و اقدامات درمانی توسط کادر درمان انجام شد اما به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید. سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از این حادثه مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و  موفق شدند قاتل و 2 نفر از همدستانش را که در فراری دادن متهم مشارکت داشته‌اند در شهرستان مهر و قیروکارزین از توابع استان فارس شناسایی و در 2 عملیات آنها را دستگیر کنند.  قاتل در بازجویی اولیه به صراحت به قتل شهید سرتیپ دوم «کوروش بازیار» اعتراف کرد. مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت سرتیپ دوم شهید کوروش بازیار ساعت 9 صبح چهارشنبه ۱۸ بهمن در صحن حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
پس از تشییع، پیکر شهید والامقام برای خاکسپاری  به زادگاهش در روستای تل بندو از توابع شهرستان رستم استان فارس انتقال داده می شود.
 
کمد دیواری؛ مخفیگاه کلاهبردار فراری
 مرد کلاهبردار که بیش از 30 پرونده قضایی در سراسر کشور داشت، در حالی دستگیر شد که در کمد دیواری خانه‌اش مخفی شده بود.
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان شهر «زیراب» شهرستان سوادکوه و ارائه شکایت مبنی بر اینکه فردی به بهانه ساخت و ساز ساختمان از وی بیش از ۱۰ میلیارد ریال دریافت کرده و متواری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم یک کلاهبردار حرفه‌ای و سابقه‌دار است که ۳۰ پرونده قضایی دارد و از افراد زیادی در استان‌های کشور کلاهبرداری کرده است. بنابراین مأموران کلانتری ۱۳ سوادکوه با هماهنگی قضایی و در یک عملیات غافلگیرانه، متهم را که بیش از ۱۴ سال متواری بوده، سرانجام در مخفیگاهش در داخل کمد دیواری یک خانه دستگیر کردند. وی در تحقیقات پلیسی به جرم خود و ۳۰ پرونده کلاهبرداری در استان‌های دیگر اعتراف کرد.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، افزود: شهروندان مراقب باشند در صورتی که از آنان به بهانه ساخت و ساز کلاهبرداری شده، برای طرح شکایت به پلیس شهرستان سوادکوه مراجعه کنند.
 
ریزش ساختمان در گودبرداری غیراصولی
یک خانه که محل اسکان زائران بود، در خیابان امام رضا(ع) مشهد واقع در اطراف حرم مطهر رضوی در پی گودبرداری غیراصولی و بدون رعایت استانداردهای لازم فرو ریخت.
آتشپاد دوم مهدی رضایی معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد گفت: این حادثه صبح سه‌شنبه رخ داد که بلافاصله نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی مشهد به محل حادثه اعزام شدند. از این ساختمان مسکونی برای اسکان زائران استفاده می‌شد و خوشبختانه در زمان حادثه فردی داخل ساختمان نبود.
رئیس ایستگاه ۱۱ آتش‌نشانی مشهد نیز اظهار کرد: بخش دیگری از ساختمان نیز هنگام عملیات نجات و امدادرسانی دچار ریزش شد که با اقدامات ایمنی و پیشگیرانه آتش‌نشانان از بروز خسارت جانی جلوگیری به عمل آمد.
 
نخستین تصادف منجر به مرگ امسال در کیش
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش از یک تصادف منجر به فوت در این جزیره خبر داد.
سرهنگ «مهدی توانگر» گفت: صبح سه‌شنبه یک خودرو النترا در جاده پشت فرودگاه کیش به دلیل سرعت غیرمجاز، پس از برخورد با جدول و سه درخت کنار جاده با تیر برق نیز برخورد کرد و در این حادثه تک‌سرنشین ۳۰ ساله خودرو به دلیل شدت تصادف در دم جان باخت.
وی علت این حادثه را سرعت بالا عنوان کرد و افزود: این حادثه اولین تصادف منجر به فوت خودرویی امسال در جزیره کیش است.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو، استفاده از موبایل، کاهش هوشیاری راننده و رعایت نکردن حق تقدم را بیشترین عوامل در بروز تصادف دانست.
 
نجات مسافران گرفتار در بهمن
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: صبح سه‌شنبه در گردنه خان محور بانه-سقز به علت ریزش بهمن سنگین تعدادی از مسافران گرفتار شدند که با تلاش عوامل راهداری، مسیر پاکسازی و مسافران نجات یافتند.
فرزاد حسنی افزود: به علت ریزش بهمن در این محور ۲۲ مسافر یک اتوبوس و چند دستگاه خودرو سواری گرفتار شدند که با کمک و همکاری پلیس‌راه به آنان امداد‌رسانی شد.وی همچنین به تداوم انسداد گردنه ژالانه اشاره و اضافه کرد: روز دوشنبه چندین بهمن سنگین در این گردنه رخ داد که ماشین‌آلات راهداری نیز گرفتار شدند، البته به کسی آسیب وارد نشد و راهداران برای بازگشایی گردنه در این محور حضور دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی