از گوشه و کنار ایران

دستگیری عاملان شهادت مأمور پلیس
گروه حوادث: فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۲ نفر از عاملان اصلی شهادت استوار دوم «محسن رضایی» خبر داد.
 سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در هشتم آبان سال ۱۴۰۱ استوار دوم محسن رضایی و چند نفر از کارکنان جمعی یگان تکاوری ایرانشهر که در حال انجام وظیفه بودند توسط ۲ تروریست مسلح مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفتند. متأسفانه استوار دوم رضایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 وی افزود: با اشراف و تعامل جامعه اطلاعاتی مأموران انتظامی استان ۲ نفر از عاملان اصلی این شهادت شناسایی و در یک عملیات مقتدرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

 مسافری که مادرش را بین راه سفر به تهران کشت
پسر ناخلف که با مادرش از شهرستان راهی تهران شده بود، پس از یک مشاجره شدید مادرش را به قتل رساند و فرار کرد.
سردار موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: یک مورد نزاع و درگیری در ابتدای منطقه سردره گرمسار، به پلیس ۱۱۰ گرمسار اطلاع داده شد و بلافاصله نیروهای انتظامی به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که یک زن 60 ساله دچار جراحات شدید شدند و روی زمین افتاده است اما بعد از انتقال وی به بیمارستان به دلیل جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی با بیان اینکه تحقیقات درباره علت فوت این خانم در دستور کار مأموران انتظامی استان سمنان قرار گرفت، گفت: در تحقیقات مشخص شد که این زن با پسر ۴۵ ساله خود از یک استان همجوار به سمت تهران در تردد بودند که بین راه با یکدیگر مشاجره کرده‌اند و فرزند این خانم در پی مشاجره با مادر خود، با جسمی سخت ضربه‌ای به مادرش وارد کرده و در نهایت وی جان خود را از دست داده است.
فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری متهم خبر داد و ابراز کرد: وی در حالی که از قتل مادرش بشدت پشیمان بود، به جرم خود اعتراف کرد و تحویل مراجع قضایی شد.
 
تصادف مینی‌بوس کارگران معدن در کرمان
برخورد دو مینی‌بوس حامل کارگران معدن کرومیت آسمینون منوجان با یک کامیون، ۱۶ مصدوم برجا گذاشت.
این دو مینی‌بوس صبح دوشنبه در حال انتقال کارگران معدن از محل کار به منزل بودند که در محور جاده‌ای منوجان بر اثر برخورد با یک کامیون خاور دچار حادثه شدند.طبق اظهارات مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، ۱۶ مصدوم این سانحه توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.تحقیقات برای علت وقوع حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
 
کشف بیش از یک‌تن مواد مخدر
در مرزهای جنوب شرق کشور
فرمانده مرزبانی فراجا از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک‌تن مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی حوزه استحفاظی، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از آن سوی مرزها وارد کشور کنند. مأموران مرزبانی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین‌ هدفمند پرداخته و سوداگران مرگ را که در حال انتقال محموله موادمخدر به داخل کشور بودند، مشاهده کردند. قاچاقچیان با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی کردند که مأموران نیز مقابله به‌مثل کردند و به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله موادمخدر از محل متواری شدند. در این عملیات یک‌تن و ۸۳ کیلوگرم مواد مخدر شامل یک تن و ۶۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و ۲۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.
 
متهم به قتل فراری بعد از 2 ماه دستگیر شد
مرد مسلحی که حدود 2 ماه قبل در یکی از روستاهای شهرستان ایرانشهر مرتکب قتل شده بود، دستگیر شد.
سرهنگ مهدی رشنودی فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر قتل مردی در یکی از روستاهای شهرستان ایرانشهر، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 به سمت فردی با اسلحه کلت کمری تیراندازی کرده‌ و قبل از حضور مأموران از صحنه جرم متواری شده‌اند.
سرهنگ رشنودی با اشاره به اینکه متهم به همراه همدستانش به روستاهای اطراف شهرستان متواری شده بودند، افزود: چند روز قبل با اقدامات پلیسی سرنخ‌هایی از متهم فراری در یکی از محلات شهرستان ایرانشهر به دست آمد که بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس به محل اختفای وی اعزام و متهم را شناسایی کردند. با تلاش کارآگاهان در عملیاتی پلیسی متهم و دو همدستش پس از دو ماه فرار و زندگی مخفیانه دستگیر شدند و یک قبضه سلاح کلت کمری به کاربرده شده در قتل، کشف شد. وی انگیزه خود را اختلاف و کینه قدیمی از مقتول عنوان کرد.
 
11 مصدوم در تصادف زنجیره‌ای قم
تصادف زنجیره‌ای در شهرک صنعتی شکوهیه قم که بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و همچنین ۲ خودرو سواری رخ داد، ۱۱ مصدوم برجا گذاشت.
این حادثه ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه صبح دوشنبه رخ داد و بعد از این حادثه بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام و به مداوای ۱۱ مصدوم پرداختند.هشت مصدوم در محل حادثه توسط کارشناسان اورژانس مداوا شده و سه نفر نیز بعد از ارائه خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند، این حادثه مصدوم فوتی در پی نداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی