اظهارات جدید وزیر افراطی کابینه تل آویو جنجالی شد

بن گویر، استخوان در گلوی نتانیاهو

اختلافات ظاهری بین امریکا و رژیم صهیونیستی بر سر جنگ در سرزمین‌های اشغالی و به کارگیری استراتژی مؤثرتر در فضای موجود هر روز شکل تازه‌تری به خود می‌گیرد و بیش از گذشته سبب اختلاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی می‌گردد.
در همین زمینه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، در گفت‌و‌گو با نشریه وال استریت ژورنال مطالب جنجالی را بویژه در مورد همکاری رژیم صهیونیستی با امریکا مطرح کرد که مورد انتقاد برخی مقامات صهیونیست واقع شد، چندان که از آن به عنوان خطری برای امنیت رژیم و جایگاه تل آویو در سطح بین‌المللی یاد کردند.
بن گویر ابراز داشت، بایدن به جای حمایت کامل از ما، مشغول کمک‌های بشردوستانه و سوخت دادن به نوار غزه است که به گفته بن گویر به دست حماس می‌رسد. بن گویر در ادامه اظهار داشت: اگر دونالد ترامپ در کاخ سفید بود و نه بایدن، رفتار امریکا کاملاً متفاوت بود.وی همچنین گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در یک چهار راه است. او باید مسیری را که می‌خواهد برود، انتخاب کند.» او افزود: «تمایلی برای خروج از دولت کنونی ندارد اگرچه بارها به انجام چنین کاری تهدید کرده است.» وی سپس با رسوا کردن اراده غیر انسانی موجود در بین سیاستمداران رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری مردم به خارج از فلسطین اشغالی گفت که با ارائه مشوق‌های مالی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه آنها را تشویق می‌کند تا به مکان‌هایی در سراسر جهان مهاجرت کنند. بن گویر برای پیاده‌سازی چنین طرحی گفت که یک کنفرانس جهانی می‌تواند به یافتن کشورهایی که مایل به پذیرش آوارگان فلسطینی از غزه هستند کمک کند.
یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات گفت: «بن گویر ثابت کرد که چیزی از سیاست خارجه نمی‌فهمد و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل کنترل تندروهای کابینه خود را ندارد.»
وی در سخنان دیگری نیز گفت: «معامله تبادل اسرا برای تل آویو دردناک خواهد بود اما باید اسرا به خانه‌هایشان بازگردند.» بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اظهارات او بیان داشت: «نتانیاهو باید به بن گویر دستور بدهد که لطمه زدن به روابط خارجه اسرائیل را متوقف کند. این اظهارات غیرمسئولانه به روابط استراتژیک اسرائیل و امنیت آن لطمه می‌زند.»

 اذعان نتانیاهو به اختلاف با بایدن
درپی انتقاد وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از رئیس‌جمهور امریکا، نخست‌وزیر این رژیم نیز به وجود اختلافات میان واشنگتن و تل‌آویو اذعان کرد.
به گزارش الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات برخی مقامات رژیم صهیونیستی درباره مهار «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی این رژیم گفت: «من برای مدیریت روابط خود با امریکا نیازی به کمک ندارم. ما از حمایت دولت امریکا به رهبری جو بایدن قدردانی می‌کنیم ولی این بدان معنا نیست که ما هیچ اختلافاتی نداریم.»
بنیامین نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش با تکرار توهم نابودی جنبش حماس ادامه داد: «ما قبل از رسیدن به همه اهداف خود ازجمله از بین بردن حماس و بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) به جنگ پایان نخواهیم داد.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هفت
 - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هفت - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲