حوادث جهان

مرگ دو خلبان در سقوط بالگرد پلیس ترکیه
سقوط بالگرد پلیس ترکیه در یک روستا جان دو خلبان را گرفت.
 علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه در صفحه مجازی خود با اشاره به سقوط یک بالگرد پلیس در این کشور نوشت: بالگردی که از هاتای به مقصد قاضی آنتپ در حال پرواز بود در روستای کارتال ناحیه نورداغی سقوط کرد. براثر این سانحه ۲ خلبان بالگرد جان باختند و تکنسین نیز مجروح شد.
علت این سانحه مرگبار از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

پسر چینی بعد از کشیدن دندان جان باخت
پرونده مرگ مرد ۲۳ ساله چینی بعد از کشیدن دندانش جنجالی شد.
وقتی وانگ برای درمان دندان درد خود به بیمارستان رفت دندانپزشک پس از معاینه دندان‌هایش، به این نتیجه رسید که او نیاز به کشیدن دو تا از آنها دارد. وانگ نیز موافقت کرد. پس از انجام این عمل، هنگامی که از روی صندلی بلند شد، ناگهان از هوش رفت و روی زمین افتاد. با انتقال او به بیمارستان پزشکان متوجه شدند که او پس از کشیدن دو دندان دچار خونریزی داخل جمجمه شده است. وی تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت اما به دنبال این عمل پیچیده در کمای عمیق ماند و ۱۴ روز بعد فوت کرد. خانواده او در حال حاضر درگیر یک نبرد قانونی با بیمارستان شانزن هستند و کارکنان را به سهل‌انگاری پزشکی متهم می‌کنند که در نهایت باعث مرگ وانگ شد. از سوی دیگر این بیمارستان مدعی است که دندانپزشک پروتکل و مقررات درمانی را زیر پا نگذاشته و از پرداخت مبلغ درخواستی خانواده خودداری می‌کند.
خانواده وانگ درخواست غرامت ۱.۸ میلیون یوان (۲۵۱ هزاردلار) کرده‌اند اما بیمارستان فقط حاضر است ۸۴ هزار دلار بپردازد. از آنجایی که خانواده نگران بودند در صورت سوزاندن وانگ، مدارک از بین برود، در پنج ماه گذشته جسد این جوان ۲۳ ساله در یک سالن تشییع جنازه نگهداری می‌شد. تحقیقات پزشکی مرگ وانگ در حال حاضر توسط کمیته ویژه‌ای از کارشناسان در حال انجام است.

روبات پلیس بازنشسته شد
پلیس نیویورک سرانجام روباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.
حدود 6 ماه قبل پلیس شهر نیویورک روباتی موسوم‌ به K5 با وزن ۱۸۱ کیلوگرم و ارتفاع حدود ۱٫۶ متر را در یکی از ایستگاه‌های مترو به‌کار گرفت.
K5 وظیفه داشت که در تمام طول روز و شب، روی چرخ‌های کوچک خود حرکت کند تا به‌کمک دوربین‌های چندگانه و ارتباطات دوطرفه‌اش، امنیت مناطق تحت مأموریت خود را بهبود بدهد.
بعد از مدتی مشخص شد که پلیس روباتیک توانایی خوبی در انجام مأموریت‌ها ندارد و مشکلاتی را برای نیروهای دیگرایجاد می‌کند. K5 در نهایت نتوانست عملکرد رضایت‌بخشی را از خودش به‌نمایش بگذارد و پلیس نیویورک آن را کنار گذاشت و به‌طور رسمی بازنشسته شده و هم‌اکنون در بخش فراموش‌شده‌ای از یکی از پرترددترین ایستگاه‌های متروی نیویورک، در حال استراحت است.
یکی از افسران پلیس نیویورک اظهار کرد: «من آن را سطل زباله‌ای روی چرخ توصیف کردم، اما به‌نظر می‌رسد که حتی در این حد هم خوب کار نمی‌کند.»

51 کشته در آتش‌سوزی جنگل‌های شیلی
شمار تلفات آتش‌سوزی‌های اخیر در برخی مناطق جنگلی «شیلی» تاکنون به ۵۱ تن رسیده است و مقامات هشدار دادند انتظار می‌رود با افزایش غیرمعمول دمای هوا و خشکسالی در سراسر امریکای جنوبی، تعداد قربانیان نیز افزایش یابد.
 در پی گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی رئیس‌جمهور این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.رئیس‌جمهور شیلی از پرسنل نظامی بیشتری خواسته است تا در مناطق آسیب‌دیده مستقر شوند که بیش از یک میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.
درهمین حال، وزیر کشور شیلی نیز گفت که این کشور با مرگبارترین فاجعه خود از زمان زلزله سال ۲۰۱۰ که بیش از ۵۰۰ کشته برجا گذاشت، مواجه است.
در سراسر شیلی، حدود ۹۲ آتش‌سوزی روز گذشته شعله‌ور بود و امدادگران موفق شدند ۴۰ مورد از آنها را کنترل کنند. آتش‌سوزی تاکنون ۴۳ هزار هکتار از اراضی را در بر گرفته است.
همچنین مقامات شیلی تأکید کردند بزرگ‌ترین نگرانی این است که بسیاری از آتش‌سوزی‌ها نزدیک به مناطق شهری هستند.
به گزارش «واشنگتن پست»، آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی در طول ماه‌های تابستان (در حال حاضر ساکنان نیمکره جنوبی زمین، فصل تابستان را سپری می‌کنند) نسبتاً رایج است و فصل اوج آتش‌سوزی معمولاً از اوایل دسامبر شروع می‌شود و چندین ماه طول می‌کشد.

رانش زمین در اندونزی ۳ کشته و ده‌ها مجروح برجا گذاشت
سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی اندونزی اعلام کرد که در اثر رانش زمین در بزرگراهی در تاپانولی سوماترای شمالی و مسدود شدن آن خانواده‌ای سه نفره جان باخته و ۱۳ فرد دیگر مجروح شدند.به گزارش خبرگزاری شینهوا، عبدل محاری سخنگوی سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی اندونزی گفت که ساعت ۵ عصر روز شنبه (به وقت محلی) صخره کنار جاده ناگهان سقوط کرد و با چندین وسیله نقلیه در ترافیک شدید جاده ملی تاروتونگ-سیبولگا برخورد کرد. سرنشینان یک خودرو که یک زوج به همراه کودکشان بودند، جان باختند.هفت نفر جراحات جزئی داشتند و شش نفر دیگر بشدت مجروح شدند. همه مجروحان به مراکز درمانی مجاور منتقل شدند.
این رانش زمین همچنین به یک منزل مسکونی، پنج مینی‌بوس، یک کامیون حمل و نقل و چند موتورسیکلت خسارت وارد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی