صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهورترکیه که بنا دارد بزودی به مصر سفر و با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود دیدار و مذاکره کند، پیش از آن میزبان ولادیمیر پوتین خواهد بود. رئیس جمهور روسیه نیز قرار است تا 8 روز دیگر در آنکارا باشد. این اولین سفر پوتین به ترکیه از آغاز جنگ اوکراین به این کشور عضو ناتو است. ترکیه امیدوار است بتواند با چنین دیدارهایی دست به حل مسائل و بحران‌های منطقه بزند.

 

گلوبال تایمز
چین

وزارت خارجه چین اتهام رئیس اف‌بی‌آی درباره «طرح چین برای از بین بردن زیرساخت‌های داخلی امریکا» را در سناریوی جنگ دو ابرقدرت بر سر مسأله تایوان خواند و آن را بشدت محکوم کرد. ناظران عقیده دارند آژانس‌های جاسوسی امریکا از بهانه «تهدید چین»، برای جاسوسی از کشورهای دیگر و تشدید نظارت بر مردم امریکا استفاده می‌کنند.

 

العربی الجدید
قطر

در حالی که مردم منطقه در انتظار پاسخ جنبش حماس و دولت نتانیاهو به پیشنهاد آتش بس در غزه و تبادل اسرا هستند، رژیم اشغالگر در تکاپو است تا با یک عملیات تخریب بزرگ، بتواند یک منطقه حائل که مناطق وسیعی از غزه را ضمیمه خاک این رژیم می‌کند، بسازد. هرچند چنین تلاشی جدید نیست، اما به هر صورت می‌تواند یک چالش جدی برای فلسطینی‌ها باشد.

 

لیبراسیون
فرانسه

بیش از 27000 فلسطینی در چهار ماه درگیری کشته شده‌اند و این روند هنوز ادامه دارد. در این بین اسرائیل با وجود همه اعتراض‌هایی که به آن می‌شود، با محاصره کامل باریکه غزه و در حالی که این منطقه را تحت سانسور شدید خبری قرار داده و دست به کشتار وسیع روزنامه نگاران زده، به دنبال این است که جنگ خود را دور از چشم دنیا ادامه دهد و مردم بیشتری را قربانی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی