صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

شکست ژاپن
تحقیر وطن‌فروشان
خبر اول اینکه، برد شیرین تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ژاپن، به همان اندازه‌ که خوشحالی مردم ایران در سراسر دنیا را در پی داشت، منجر به ناراحتی و عصبانیت وطن‌فروشان و برده‌های بی‌وطن شد. در شرایطی که اغلب گروه‌های اپوزیسیون و رسانه‌های ضدایرانی منتظر باخت تیم فوتبال کشورمان بودند تا به تحقیر مردم ایران بپردازند، فوتبالیست‌های باغیرت ایرانی با برد ارزشمندی که مقابل ژاپن کسب کردند نقشه‌های جریان ضدایرانی را به هم ریختند. یکی از وطن‌فروشانی که حالا با پیروزی تیم ملی فوتبال ایران عزادار شده، مزدک میرزایی است؛ گزارشگری که به طمع دنیا، وطن خود را به پول کثیف شبکه ضدایرانی اینترنشنال فروخت.
مزدک میرزایی در اظهارات خود که به صورت زنده پیش از آغاز مسابقه ایران-ژاپن پخش شد، با تحقیر مردم ایران به تعریف و تمجید از ژاپنی‌ها پرداخت و توسعه به سبک ژاپنی‌ها را الگویی برای تمام کشورهای دنیا دانست. او با یادآوری این موضوع که آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا مربوط به سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است، مدعی شد فوتبال ایران از کشورهای عربی همسایه عقب مانده است و مردم ایران حسرت ورزشگاه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس را می‌خورند. این اظهارات حقیرانه مزدک میرزایی در حالی است که از 10 کشور عربی حاضر در جام ملت‌های آسیا 2023، تنها قطر میزبان و اردن موفق شدند به جمع 8 تیم برتر جام صعود کنند.
در همین رابطه باید گفت از میان کشورهای آسیایی، ژاپن 4، ایران 3 و عربستان‌سعودی 3 قهرمانی در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند و کره نیز بیش از 5 دهه قهرمان جام نشده است.
یکی دیگر از نکات جالب توجه ماجرا این است که ژاپن در حالی با پذیرش شکست مقابل ایران از گردونه رقابت‌ها کنار رفت که در دور قبلی مسابقات با حذف عربستان‌سعودی به مرحله یک‌چهارم صعود کرده بود.
باید به حال مزدک میرزایی و دیگر وطن‌فروشانی که به خاطر یک مشت دلار به ایران پشت کرده‌اند تأسف خورد که در حال حاضر نمی‌توانند در خوشحالی مردم ایران سهیم باشند.
جستجو
آرشیو تاریخی