صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

کشف  220 هزار دلار قاچاق از مسافر استانبول
مسافر پرواز ترکیه که قصد داشت ۲۲۰ هزار دلار امریکا را قاچاقی از کشور خارج کند، در فرودگاه مشهد لو رفت.
سیدمرتضی مدنی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: با گزارش پلیس فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد پیرامون کشف ارز قاچاق از یک مسافر به مقصد استانبول، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد و شعبه پنجم بدوی ویژه رسیدگی به «تخلفات قاچاق کالا و ارز» تعزیرات شهرستان مشهد به پرونده «قاچاق» ۲۲۰ هزار دلار امریکا به ارزش ۹۲ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال رسیدگی کرد. شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده و جوابیه استعلام از پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط ارزهای کشف شده، متهم را به پرداخت ۱۷۶ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال جریمه معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز کشف شده محکوم کرد.
 
سارقان فراری در شاهرود دستگیر شدند
سه سارق فراری تحت تعقیب در شاهرود که در پرونده خود سابقه سرقت‌های متعدد دارند، دستگیر شدند.
سرهنگ علی شائینی فرمانده انتظامی شاهرود گفت: تیمی از مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ بسیج با دستور قضایی، مأمور دستگیری این سه سارق و موفق به یافتن محل اختفای آنها شدند. برای دستگیری سارقان دو عملیات ویژه جداگانه در سطح شهرستان به انجام رسید و هر سه متهم پرونده دستگیر شدند. این افراد حدود ۲۵ تا ۴۰ سال سن داشتند.
شائینی ضمن بیان اینکه محل اختفای این سارقان به دقت بررسی و مواد مخدر و لوازم سرقتی از آن کشف شد، در ادامه تصریح کرد: ارزش این کشفیات ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. در ادامه مشخص شد سارقان دارای سابقه سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی، محتویات داخل خودرو و غیره بودند.
 
8 زن و مرد زورگیر در پرند دستگیر شدند
8 زن و مرد که با تشکیل یک باند از رانندگان و مسافران زورگیری می‌کردند، در پرند دستگیر شدند.سرهنگ علی زنگنه، فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: شامگاه جمعه فردی با پلیس تماس گرفت و اظهار داشت که توسط ۲ مرد مسافر خفت شده و مورد زورگیری قرار گرفته و با تهدید و کتک اموالش را سرقت کردند، که بلافاصله عوامل انتظامی کلانتری ۱۸ پرند در محل حاضر شده و با تحقیق از شاکی مشخص شد وی روز حادثه ۲ نفر را به عنوان مسافر سوار کرده و پس از رسیدن به مقصد آن دو با حمله‌ور شدن به وی با چاقو اموالش را به سرقت برده و از صحنه متواری شده‌اند.فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم افزود: با اطلاعاتی که شاکی به پلیس داد و همچنین چهره‌نگاری ۲ سارق فراری آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا اینکه عوامل انتظامی در حوزه استحفاظی یکی از آن سارقین متواری را مشاهده کردند که قصد تکرار خفت‌گیری با خودروی مسافرکش دیگری را داشت اما از سوی مأموران دستگیر شد.سرهنگ زنگنه گفت: در پی انجام اقدامات فنی متهم دستگیر شده مورد بازجویی قرار گرفت و پس از اعتراف محل اختفای همدستانش را اعلام کرد و طی کسب دستور مقام قضایی و در اقدامی عملیاتی به مخفیگاه آنها وارد و ۳ زن و ۵ مرد دستگیر شدند.
 
مأموران قلابی را شناسایی کنید
رئیس پلیس آگاهی البرز با انتشار تصاویر اعضای باند حرفه‌ای سارقان مأمورنما با دستور مقام قضایی از مالباختگان خواست این متهمان را شناسایی کنند.
سرهنگ حکمت‌الله شجاعی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مردم توسط چند سارق مأمورنما، دستگیری آنها به صورت ویژه در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. متهمان با عنوان مأمور انتظامی، تلفن همراه و کارت بانکی شهروندان را گرفته و اقدام به سرقت کرده و سپس به سرعت متواری می‌شدند.رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با تلاش چندین روزه و به کارگیری اقدامات اطلاعاتی-پلیسی موفق به دستگیری دو سارق شدند، مطرح کرد: افراد دستگیر شده، از متهمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در امر سرقت هستند و به چندین فقره سرقت با شیوه‌های جعل عنوان مأمور، اعتراف کردند. شهروندان در صورت مواجهه با افراد مشکوک با ۱۱۰ تماس بگیرند تا بلافاصله نزدیکترین گشت انتظامی به محل اعزام شود.وی گفت: با دستور بازپرسی شعبه ۱۱ دادگاه عمومی و انقلاب ناحیه ۳ شهید بهشتی کرج، تصاویر این متهمان منتشر می‌شود تا چنانچه شهروندان با این شیوه یا توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته‌اند، برای طرح شکایت و پیگیری پرونده به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.
 
مهار آتش‌در موتورخانه خوابگاه دانشجویی
جابه‌جایی مشعل موتورخانه، علت آتش‌سوزی در خوابگاه دانشجویی پسران شهید امینیان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اعلام شد.
سیدمازیار حسنی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بابل گفت: حدود ساعت 23 جمعه گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در خوابگاه دانشجویی پسران شهید امینیان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به آتش‌نشانی گزارش شد که بلافاصله ۲ گروه کامل از آتش‌نشانان ایستگاه چهار و شش بابل با ۶ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.وی گفت: آتش‌سوزی از شوفاژخانه این خوابگاه به دلیل جابه‌جایی مشعل از نشیمنگاه دیگ شعله گرفته بود که بلافاصله خاموش شد و آتش‌نشان‌ها اجازه ندادند این آتش‌سوزی جزئی به قسمت‌های دیگر خوابگاه پسران سرایت کند. در این سانحه هیچ آسیبی به دانشجویان وارد نشده و مجروح و فوتی نداشته است.
 
8 نفر در پیست اسکی مشهد مصدوم شدند
مدیرعامل هلال احمر خراسان‌رضوی از مصدومیت ۸ نفر در پیست شیرباد مشهد خبر داد.محسن ذاکریان گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از افراد در پیست شیرباد گرفتار شده بودند که به آنها امدادرسانی شد. نزدیک به ۲۰۰ نفر در خودرو‌های شخصی و برخی در مساجد و منازل مردم دولت‌آباد سکنی گزیدند. آذوقه، سوخت و وسایل گرمایشی در اختیار همه افراد قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ۸ نفر از افراد گرفتار شده در پیست شیرباد مشهد مصدوم شدند، اظهار کرد: فوتی نداشته‌ایم و همه افراد تا پایان شنبه از پیست خارج شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی