حوادث جهان

برخورد قطار با کامیون حمل شیر
با برخورد قطار مسافربری شرکت راه‌آهن امریکا با یک کامیون حمل شیر در نزدیکی شهر کینسبرگ در ۵۶ کیلومتری شمال‌شرق شهر دنور در ایالت کلرادو، این قطار از ریل خارج شد و چند نفر مجروح شدند.
به گزارش سی‌بی‌اس، این قطار مسافربری با ۶۹ مسافر در مسیر خود میان شیکاگو و منطقه خلیج سانفرانسیسکو در یک منطقه روستایی در شمال‌شرق ایالت کلرادو در اثر برخورد با یک کامیون حمل شیر از ریل خارج شد اما در این حادثه به واگن‌های مسافران این قطار آسیبی وارد نشده است.سازمان پلیس راه ایالت کلرادو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال وقوع این حادثه حداقل سه نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 
انفجار در یک نیروگاه حرارتی ژاپن
پلیس ژاپن از وقوع انفجار در یک نیروگاه حرارتی در استان «آیچی» خبر داد.بنا بر گزارش ژاپن‌تایمز، این حادثه حدود ساعت ۳ بعد‌ازظهر چهارشنبه به وقت محلی رخ داد و آتش‌نشانان بلافاصله پس از دریافت خبر انفجار به محل حادثه اعزام شدند.
منابع خبری می‌گویند که انفجار در نیروگاه «تاکه‌تویو» به مدیریت شرکت «جرا» (سرمایه‌گذار مشترک بین هلدینگ شرکت برق توکیو و چوبو الکتریک پاور) رخ داده است.آتش‌نشانان نیز اعلام کردند احتمالاً انفجار در طبقه سیزدهم نیروگاه اتفاق افتاده است. تحقیقات در این حادثه ادامه دارد.
 
3 کشته در واژگونی قایق ماهیگیری
رسانه‌های محلی ترکیه گزارش دادند که بر اثر غرق شدن یک قایق ماهیگیری، حداقل سه نفر کشته و دو نفر دیگر ناپدید شدند.
به گزارش تی‌آر‌تی‌هابر، بر اثر غرق شدن یک قایق ماهیگیری در سواحل منطقه دیکیلی ازمیر ترکیه، از ۱۰ سرنشین ۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۵ مصدوم نجات یافتند.
 در این حادثه دو نفر ناپدید شدند که جست‌و‌جو برای یافتن آنها ادامه دارد و هنوز مشخص نیست چه عاملی باعث غرق شدن قایق شده است.
 
پوشیدن لباس زنانه برای کمک به دختر مورد علاقه
جوان هندی که برای کمک به دختر مورد علاقه‌اش با لباس و آرایش زنانه در جلسه امتحان شرکت کرده بود، از سوی مسئولان جلسه شناسایی و تحویل پلیس شد.
این جوان به نام «انگریز سینگ» در ایالت پنجاب هند اقدام به پوشیدن لباس زنانه کرد و با آرایشی کامل به جای دختر مورد علاقه‌اش وارد جلسه امتحان شد.
این فرد لباس زنانه به تن، النگو به دست و آرایش کرده بود تا شبیه دختر مورد علاقه‌اش شود و بتواند جای او امتحان بدهد و تا حدودی هم موفق به این کار شد اما دست آخر به وسیله دستگاه بیومتری موجود در جلسه امتحان در پنجاب مشخص شد که هویت سینگ با شخص اصلی مطابقت ندارد و مسئولان دانشگاه او را دستگیر کردند و تحویل پلیس دادند. سینگ در ظاهر نقشه کاملی برای این امر تدارک دیده بود و حتی اوراق شناسایی تقلبی هم با عکس خود و به نام دختر مورد علاقه‌اش که پارامگیت کور نام دارد تهیه کرده بود اما فکرش به اثر انگشت نرسید و همین امر او را راهی زندان کرد.
 
دستگیری یکی ازسرکردگان باند بزرگ آدم‌ربایی در نیجریه
یک عضو باند آدم‌ربایی در نیجریه که ۹ نفر را گروگان گرفته و ۴ نفر را کشته‌ بود، توسط پلیس دستگیر شد.به گزارش رسانه‌های نیجریه، چند روز قبل پلیس نیجریه در جریان ربوده شدن اعضای خانواده یک پزشک سرشناس به نام الحاجی منصور الکادریار در حومه شهرک بواری در ابوجا پایتخت نیجریه قرار گرفت.
 آدم‌ربایان در تماس با خانواده این پزشک ۳ میلیون دلار در قبال آزادی گروگان‌ها خواسته بودند. کارآگاهان پلیس نیجریه با به دست آوردن سرنخ‌هایی یکی از آدم‌ربایان به نام بلو محمد ۲۸ ساله را شناسایی کردند. در حالی که پلیس درصدد پیدا کردن مخفیگاه محمد بود، ۶ گروگان‌گیری دیگر نیز به پلیس نیجریه گزارش شد.در این مرحله پلیس متوجه شد گروگان‌ها در جایی در ایالت کادونا نگهداری می‌شوند.
آدم‌ربایان برای ۹ گروگان خود ۷۸۰هزار دلار مطالبه کرده بودند. جست‌وجو برای پیدا کردن مخفیگاه آدم‌ربایان ادامه داشت تا اینکه پلیس توانست در ۲۰ ژانویه بلو محمد را در یک هتل در منطقه تافا، کادونا دستگیر کند و در بازرسی از اتاق او در هتل ۲هزار و ۴۷۰ دلار کشف شد که حاصل از باجگیری از خانواده گروگان‌ها بوده است.بلو محمد ضمن معرفی 5 همدستش در بازجویی‌های پلیس اعتراف کرد که همدستانش ۴ نفر از گروگان‌ها را در ۱۳ ژانویه در اردوگاه کشته‌اند و آنها عضو یک باند بزرگ آدم‌ربایی در نیجریه هستند که از این راه درآمد دارند. با اعترافات محمد و همکاری او با پلیس نیجریه، اردوگاه گروگان‌گیران شناسایی شد و گروگان‌های زنده آزاد شدند و پلیس اردوگاه آنها را منهدم کرد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی