صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

واکنش حماس و جهاد اسلامی به نشست پاریس

حماس و جهاد اسلامی که برای بررسی مفاد مربوط به نشست پاریس به قاهره دعوت شده‌اند، اعلام کردند، نظر خود را بزودی اعلام خواهند کرد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به نشست محرمانه اخیر تعدادی از کشورها به همراه رژیم صهیونیستی در پاریس به منظور دستیابی به یک توافق برای آتش بس در غزه، اعلام کرد پایان هفته جاری به توافق‌های صورت گرفته پاسخ خواهیم داد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، «محمد نزال» از رهبران حماس تأکید کرد که این جنبش راه‌ حل خود را برای حل‌‌وفصل پرونده جنگ علیه غزه و اسرا ارائه خواهد داد. وی با بیان اینکه روند تبادل اسرا بخش جدایی‌ناپذیر مذاکرات است، توضیح داد، موضع حماس منعطف و در پی توقف تجاوز به مردم فلسطین قابل تغییر است و درباره توافق جدید بر سر جنگ علیه غزه و تبادل اسرا، تا پایان هفته پاسخ خواهیم داد.
در همین راستا «طاهر النونو»، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که آتش بس در غزه، مقدمه اساسی برای هر گام بعدی است. از سوی دیگر، «زیاد النخاله»دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این زمینه گفت: بدون تضمین آتش‌بس فراگیر، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیل از غزه، بازسازی و راهکار سیاسی روشنی که تضمین‌کننده حقوق ملت فلسطین باشد، هیچ توافقی نخواهیم کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی