صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

شهادت 2 افسر پلیس با شلیک قاچاقچیان
درگیری پلیس شهرستان نی‌ریز با قاچاقچیان مواد مخدر منجر به شهادت دو مأمور پلیس شد.
سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ساعت یک بامداد سه‌شنبه مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و دستور ایست دادند. سواری پژو پس از طی مسافتی کوتاه متوقف شد و ناگهان ۴ شرور مسلح از خودرو پیاده شده و به سمت مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز تیراندازی کرده و سریعاً از محل متواری شدند.
وی با بیان اینکه در این حادثه دو نفر از کارکنان جان بر کف فراجا به اسامی سرهنگ دوم رضا شاهسونی و ستوان دوم علی شاهسونی به درجه رفیع شهادت نائل شده و ۴ نفر دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: تلاش برای دستگیری اشرار و قاچاقچیان مسلح توسط تیم‌های عملیاتی پلیس ادامه دارد.
 
مرگ تکنیسین اورژانس در واژگونی آمبولانس
  واژگونی آمبولانس اورژانس 115 زاهدان هنگام بازگشت از یک مأموریت منجر به مرگ یک تکنیسین شد.
دکتر علی عبدالرزاق رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: عصر روز دوشنبه آمبولانس پایگاه دهپابید (در محور زاهدان به خاش) هنگام برگشت از مأموریت، دچار واژگونی شد.
 وی بیان کرد: متأسفانه قبل از رسیدن آمبولانس پایگاه دوراهی کوشه بر بالین مصدومان، محمد صالح کرد یکی از تکنیسین‌های جوان و فعال اورژانس جان خود را از دست داده بود، همچنین میلاد رسولیان نیز دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود که به بیمارستان امام خمینی(ره) خاش منتقل شد و برای دریافت خدمات تخصصی‌تر توسط اورژانس هوایی به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) زاهدان انتقال یافت. علت حادثه از سوی پلیس راه در دست بررسی است.

سقوط سرند روی سر کارگر جوشکار
یک کارگر جوشکار بر اثر سقوط سازه فلزی روی سرش جان خود را از دست داد.  یک منبع کارگری در مشهد گفت: یک کارگر جوشکار در یک کارگاه شن‌شویی در روستای «آبروان» سرخس در حال کار بود که ناگهان بر اثر رها شدن زنجیر و برخورد سرند ۵ متری تفکیک شن وماسه به سرش جان باخت. بنا بر اعلام وی، این حادثه در روز‌های گذشته برای یک کارگر حدود ۳۵ ساله رخ داده و او پیش از رسیدن عوامل امداد و نجات در محل جان خود را از دست داد.

راننده خاطی جان پاکبان را گرفت
 برخورد خودرو با یک پاکبان در قیامدشت منجر به مرگ وی شد.
محمد رحمتی رئیس حوزه قضایی بخش خاوران گفت: این حادثه در ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه رخ داد و یکی از پاکبانان شهرداری قیامدشت در حین خدمت و نظافت به‌دلیل وقوع سانحه تصادف با خودرو فوت کرد. راننده پس از تصادف با انتقال پیکر پاکبان به حاشیه جاده از محل متواری شد که بر این اساس بلافاصله پلیس راهور و نیروی انتظامی تحقیقات را برای شناسایی ضارب آغاز کرده و در نهایت با ورود دستگاه قضایی خودرو شناسایی شد. پس از بررسی‌ دوربین‌ها راننده خاطی شناسایی و حکم جلب او نیز صادر شده است.
وی از توقیف خودروی ضارب پاکبان قیامدشتی خبر داد و گفت: استفاده از لباس مخصوص کار در شب و لزوم فعالیت پاکبان در ساعت حادثه و نیز قصور شهرداری قیامدشت بررسی و اعلام می‌شود.
وی افزود: بر اساس قانون با تشکیل پرونده قضایی، خودرو توقیف و تحقیقات و بررسی پرونده آغاز می‌شود.
 رئیس حوزه قضایی بخش خاوران در ادامه گفت: اگر قصوری متوجه شهرداری هم باشد که این قصور شامل هرگونه نقض قوانین است، کارشناسان راهور آن را اعلام خواهند کرد.
 
 
13 مسافر در واژگونی مینی‌بوس مصدوم شدند
 واژگونی مینی‌بوس در محور هادیشهر- جلفا ۱۳ مصدوم برجا  گذاشت.
 وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: این حادثه ساعت ۰۷:۲۸ صبح سه‌شنبه دهم بهمن به اورژانس گزارش شد. پس از اعزام سه اکیپ اورژانس و امداد و نجات منطقه آزاد ارس به محل حادثه مشخص شد یک دستگاه مینی‌بوس در محور هادیشهر به جلفا، محدوده قره بورون واژگون شده است. وی ادامه داد: ۱۳مصدوم حادثه تحت اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان هادیشهر منتقل شدند. همچنین وضعیت مصدومان مساعد گزارش شده است.

کلاهبرداری با تبلیغات قلابی
 مرد شیاد که با درج آگهی‌های جعلی اجناس با برند معروف در شبکه‌های اجتماعی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
  سرهنگ سیداحمد موسوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به خرید گوشی همراه هوشمند کرده و پس از واریز وجه اجناس خریداری شده، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و جوابگوی تلفن همراه نبوده که موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با اقدامات فنی و پلیسی، متهم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.
 این مسئول انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه متهم به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف کرد و اقرار داشت با انتشار تصاویر اجناس با برندهای معروف، در سایت و شبکه‌های اجتماعی پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، از ارسال کالای خریداری شده خودداری کرده است.
 
برق جان کارگر را گرفت
یک کارگر حین کار در یک واحد مرغداری، بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.
 به گزارش ایلنا، این کارگر 40 ساله در واحد مرغداری در روستای قوپی باباعلی شهرستان مهاباد در استان آذربایجان غربی شاغل بود که بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد. علت حادثه از سوی مسئولان انتظامی در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی