صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بنگاه

 تسهیلات طرح آفتاب بانک سینا با نرخ سود صفر درصد

شهرام نادری در نشست خبری تشریح طرح تسهیلاتی آفتاب بانک سینا با اشاره به معرفی دو طرح آفتاب و چشمه بانک سینا در موضوع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اظهار داشت: اولویت در زمینه معرفی طرح‌های قرض‌الحسنه بانک سینا مربوط به طرح آفتاب است. شهرام نادری، مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا با اشاره به اینکه این بانک در اجرای تسهیلات تکلیفی خوب عمل کرده است، گفت: بانک سینا از بانک‌هایی است که تراز مثبت داشته و تسهیلات را بموقع پرداخت می‌کند و در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز پیشتاز است.
وی افزود: هیأت مدیره بانک در سال 1401 طرح تحول را تصویب کرد که براساس آن خطوط بانکداری از جمله بانکداری اجتماعی‌ راه‌اندازی شد. مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا به اهداف تشکیل و راه‌اندازی بانکداری اجتماعی اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات و قرض‌الحسنه بویژه در مناطق محروم از اولویت‌ها به شمار می‌رفت. وی عنوان کرد: در طرح تسهیلات آفتاب تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه مدت‌دار با سپرده یک تا 12 ماهه و مدت بازپرداخت 6 تا 48 ماه با نرخ کارمزد صفر درصد پرداخت می‌شود.
نادری اذعان داشت: بانک سینا به عنوان نخستین بانک، تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد را در تیرماه سال ‌جاری تصویب کرده اما با توجه به صلاحدید مدیران تاکنون تبلیغی در مورد آن انجام نشده است. وی با اشاره به سپرده‌گذاری مشتریان تصریح کرد: الزاماً نباید مبلغی رسوب داشته باشد بلکه بر اساس طرح آفتاب می‌توانید حسابی را بازگشایی کنید و براساس میانگین یک تا 6 ماهه و حتی تا یک‌ساله از تسهیلات بهره‌مند شوید.
نادری با تأکید بر اینکه امتیاز این بانک قابل انتقال به اقوام درجه یک مانند پدر، مادر، همسر و فرزند است، اظهار داشت: تسهیلات طرح چشمه هم در کنار طرح آفتاب وجود دارد و در همین قالب است فقط ضرایب آن بالاتر بوده و مدت سپرده‌گذاری 3 تا 12 ماه و زمان بازپرداخت 6 تا 60 ماه در نظر گرفته شده است.

نرخ کارمزد تسهیلات طرح آفتاب صفر درصد است
مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا گفت: نرخ کارمزد تسهیلات طرح چشمه 2 درصد و نرخ کارمزد تسهیلات طرح آفتاب صفر درصد در نظر گرفته شده و مدت بازپرداخت آن 60 ماهه است و بانک سینا برای جذب و پرداخت این منابع مشکلی ندارد.
مدیر بانکداری اجتماعی بانک سینا عنوان کرد: تسهیلات تکلیفی براساس دستورالعمل بانک مرکزی در زمینه ازدواج، فرزندآوری و اشتغال پرداخت می‌شود که سال‌ جاری در بخش فرزندآوری 97 درصد از بودجه به این حوزه اختصاص یافته است و در رتبه اول قرار داریم و در زمینه ازدواج هم 4 هزار و 723 مورد تسهیلات از ابتدای سال به مبلغ 9 هزار و 674 میلیارد ریال پرداخت شده است. نادری اضافه کرد: در زمینه فرزندآوری 6 هزار و 200 نفر تسهیلات به میزان 3 هزار و 863 میلیارد ریال با تحقق 97 درصد دریافت کرده‌اند. وی اضافه کرد: در زمینه اشتغالزایی نیز با کمک کمیته امداد 3 هزار و 762 نفر به میزان 4 هزار و 254 میلیارد ریال و با تحقق 85 درصد در این بخش انجام شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی