صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

پاد

پیشرفت و توسعه کشور بدون مدرسه و آموزش امکانپذیر نیست

معاون اول رئیس‌جمهور در نشست با جمعی از خیرین ملی مدرسه‌ساز با تأکید بر اینکه نقطه اصلی سرنوشت انسان‌ها از مدرسه شروع می‌شود، تصریح کرد: پیشرفت و توسعه کشور و همچنین سعادت و رفاه مردم بدون مدرسه و آموزش امکانپذیر نیست. محمد مخبر عنوان کرد: موتور پیشران توسعه کشور و تربیت نیروی انسانی از مدرسه آغاز می‌شود که جامعه خیر مدرسه‌ساز توانست در سالیان گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی در رشد علمی کشور داشته باشد که در غیر این‌ صورت قطعاً با مشکلات بسیار بزرگی در زمینه رشد علمی و آموزشی کشور مواجه بودیم.
وی با اشاره به اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند موقعیتی فراهم کنند تا هر ایرانی با هر توان مالی بتواند در امر مدرسه‌سازی شرکت داشته باشد، افزود: طبق آمارهای وزارت آموزش و پرورش، بخش قابل‌توجهی از کودکان بازمانده از تحصیل بویژه در مناطق محروم کشور وجود دارند که خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند با ورود به این عرصه، به دولت برای آماده‌سازی امکانات تحصیل برای همه نوجوانان و کودکان ایرانی کمک کنند. معاون اول رئیس‌جمهور از خیرین مدرسه‌ساز خواست با ورود به سایر مسائل و مشکلات کشور همانند ساخت مسکن و اشتغالزایی، به دولت در این بخش‌ها نیز یاری رسانند. وی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز باید ظرفیت خیرخواهی و ایثار خود را به کل جامعه تکثیر کنند، ادامه داد: در خارج از کشور نیز قلب بسیاری از ایرانی‌ها برای امور خیریه و کمک به اقشار محروم و آسیب‌پذیر داخل کشور می‌تپد.

 

ایسنا

برگزاری نشستی درباره افغانستان به ابتکار ایران

نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان روز دوشنبه و به پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در کابل آغاز شد. در این نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای منطقه و همسایه افغانستان حضور دارند.
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان در آغاز این نشست گفت: افغانستان نمی‌خواهد منطقه دچار ناامنی شود و کابل برای امنیت منطقه اهمیت خاصی قائل است.

 

تسنیم

آغاز بررسی اعتراض داوطلبان
رد صلاحیت ‌شده خبرگان

زمان قانونی اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید و بیش از 120 نفر از داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده بود اعتراض خود را برای بررسی مجدد ثبت کردند. بررسی این اعتراض‌ها در شورای نگهبان آغاز شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی