صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

حذف عوارض صادرات گوجه فرنگی از ۱۵ بهمن
بوشهر - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از حذف عوارض صادرات گوجه فرنگی از ۱۵بهمن خبر داد.
علی باستین در نشست مسئولان حوزه اقتصادی استان با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است گفت: شهرستان‌های دشتی، دیر و دشتستان عمده تولیدکننده گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر هستند که در این عرصه بیش از ۱۲ هزار نفر امرار معاش می‌کنند.
وی با اشاره به تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر گفت: برداشت این محصول از آذرماه آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: اکنون اوج برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر است که حمایت ویژه از تولیدکنندگان این محصول ضرورت دارد.  

درخواست کشاورزان اصفهانی
برای اعلام زمان بازگشایی زاینده‌رود
اصفهان -  عضو هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: کشاورزان استان خواهان مشخص شدن و اعلام زمان بازگشایی رودخانه زاینده‌رود برای ادامه کشت پاییزه خود هستند.
حسین وحیدا  افزود: بالغ بر ۶۰۰ کشاورز استان با حضور در مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، بازگشایی زاینده‌رود را خواستار شدند.
وی اضافه کرد: برهمین اساس مقرر شد جلسه‌ای روز شنبه هفته آینده با حضور مسئولان آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی برگزار شود تا در نهایت زمان بازگشایی رودخانه را مشخص و اعلام کنند.
عضو هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان ادامه داد: غیر از این موضوع، مباحث مرتبط با نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز کشاورزی مورد نقد و مطالبه کشاورزان بود، زیرا هزینه نصب کنتور برعهده کشاورزان گذاشته شده و این خلاف قانون است.
وحیدا در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: از سوی دیگر تغذیه نشدن آبخوان‌ها و آب‌های زیرزمینی سبب بروز بخشی از مشکلات در منطقه شده که این امر نیز مورد اعتراض کشاورزان است.

جستجو
آرشیو تاریخی