صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

حادثه مرگبار در معبد هندی‌ها
فروریختن ناگهانی یک سکو در معبد هندی‌ها که برای اجرای برنامه مذهبی ساخته شده بود منجر به مرگ یک زن شد و ۱۷ زخمی برجای گذاشت.
به گزارش هندوستان تایمز، یک مقام پلیس هند گفت: «اوایل صبح دوشنبه تماسی مبنی بر ریزش یک سکو در معبد کالکاجی در دهلی دریافت کردیم. تیم‌های نجات بلافاصله به محل اعزام شدند. مجروحان این حادثه در بیمارستان‌های مختلف بستری شده‌اند و وضعیت آنها مساعد است.» در پی این حادثه، ازدحام زیادی در محل ایجاد شد و مردم با فریادهای وحشتناک شروع به فرار کردند. رسانه‌های محلی به نقل از مقامات پلیس گفتند که این مراسم مذهبی بدون اجازه در معبد برگزار شد. بیش از ۱۶۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان در این مراسم شرکت داشتند. طبق بررسی‌های اولیه، سکوی مرتفع به دلیل عدم تحمل وزن جمعیت حاضر فرو  ریخته است.
 
خودکشی پیرمرد بعد از قتل همسر و فرزندان
مرد ۸۰ ساله امریکایی بعد از کشتن همسر و فرزندانش با شلیک گلوله، خودکشی کرد.
به گزارش فاکس‌نیوز، ساعت ۶:۵۰ صبح شنبه ۲۷ ژانویه به وقت محلی، مأموران پلیس لس‌آنجلس امریکا در جریان یک تیراندازی در خیابان لردو اونیو در منطقه گرانادا هیلز قرار گرفتند. فردی که با پلیس تماس گرفته بود، می‌گفت در جریان این تیراندازی مرگبار ۴ نفر از اعضای خانواده‌اش کشته شده‌اند.
به دنبال این تماس، تیم‌های پلیس بلافاصله راهی محل جنایت شدند. آنها وقتی به خانه مورد نظر رسیدند، هرچه در زدند کسی جواب نداد، بنابراین در را شکستند و قدم به داخل خانه گذاشتند. مأموران، پسرجوانی را که با پلیس تماس گرفته بود در گوشه‌ای از خانه یافتند. او کاملاً شوکه شده بود و می‌گفت که تنها بازمانده جنایت است.پسر جوان وقتی کمی آرام‌تر شد، توضیح داد: من، مادر و خواهر و برادرم در خانه بودیم که ناگهان پدرم با فریاد وارد خانه شد. او اسلحه‌ای در دست داشت و فقط شلیک می‌کرد. من بشدت ترسیده بودم و در گوشه‌ای دور از چشمان او مخفی شدم. در آن لحظات نمی‌‌دانستم چه اتفاقی افتاده است، اما بعد از تمام شدن تیراندازی کمی صبر کردم و وقتی مطمئن شدم دیگر صدایی نمی‌آید از مخفیگاهم بیرون آمدم و با صحنه فجیعی مواجه شدم؛ اعضای خانواده‌ام همگی کشته شده بودند.
در جریان این جنایت، یک زن ۸۰ ساله و یک زن و مرد ۴۰ ساله با گلوله کشته شده بودند. در گوشه‌ای دیگر از خانه نیز جسد پدر ۸۰ ساله که بعداز کشتن همسر و فرزندانش خودکشی کرده بود، پیدا شد.پلیس لس‌آنجلس هنوز جزئیات و هویت قربانیان را منتشر نکرده و هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه چیزی منجر به تیراندازی شده است، اعلام نکرده و تحقیقات درباره این تیراندازی مرگبار ادامه دارد.
 
مرگ ناگهانی قد بلندترین زن دنیا
زن جوانی که به قد بلندش معروف بود، در سن ۲۳ سالگی در شرایطی غیرعادی درگذشت.
به گزارش روزیاتو، شیائو مو از شهر شائویانگ در چین ۲,۲۸ متر قد و بیش از ۱۵۲ هزار دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی ویدیویی Douyin داشت.رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که مو در نسخه چینی تیک‌تاک، به دلیل انتشار فیلم‌ها و ولاگ‌هایی از زندگی روزمره‌اش محبوب بوده و گاهی اوقات از او به عنوان «غول زن هونان (یک استان در چین)» یاد می‌شد.بسیاری از افراد مجذوب قد شیائو مو شده بودند. او ۴ سانتی‌متر از یائو مینگ، ستاره NBA بلندتر بود.
گفته می‌شود که مو دوران کودکی سختی را سپری کرده، زیرا مادرش او را ر‌ها کرده و پدربزرگ و مادربزرگش او را بزرگ کرده بودند.به گفته رسانه‌های چینی، مو از بیماری‌های مختلفی مانند مشکلات قلبی و بینایی رنج می‌برد که به قد بلند او مرتبط بودند.
 بنابر گزارش‌ها، جسد مو سوزانده شده و گمان می‌رود پدرش که رابطه خوبی با او نداشت، هنوز خاکستر مو را از مرده‌سوزخانه تحویل نگرفته است.درگذشت شیائو مو واکنش ده‌ها هزار دنبال‌کننده را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.
 
برخورد 43 خودرو در مریلند
 تصادف 43 خودرو در ایالت «مریلند» منجر به زخمی و مصدوم شدن ۱۳ نفر شده است.
مقامات ایالتی امریکا اعلام کردند که این حادثه روی پل خلیج که ساحل شرقی مریلند را به مناطق شهری بالتیمور، آناپولیس و واشنگتن متصل می‌کند، رخ داد و عبور و مرور وسایل نقلیه را برای حدود 6 ساعت مختل کرد. در همین حال اداره حمل و نقل مریلند در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که این حادثه، رانندگان را با ترافیک شدید و تأخیرهای زیادی روبه‌رو کرده است. گفته می‌شود از مجموع ۱۳ مصدوم این حادثه دو نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند. به گفته مقامات پلیس ایالتی، علت وقوع این حادثه همچنان در دست بررسی است.
جستجو
آرشیو تاریخی