از گوشه و کنار ایران

بازی مرگبار 2 پسر بچه با اسلحه
بازی کودکانه پسر ۹ ساله با اسلحه کلت کمری منجر به فوت یک پسر بچه دیگر در بخش نگین کویر شهرستان فهرج شد.
امیرحسین بهجتی رئیس حوزه قضایی فهرج از توابع استان کرمان با اشاره به اینکه وجود سلاح‌های غیرمجاز در منطقه تهدیدی برای امنیت شهروندان و جان انسان‌هاست، گفت: ۲ پسر بچه ۹ ساله در روستای‌ الله‌آباد از توابع شهرستان فهرج با یک قبضه سلاح کلت کمری مسلح که در منزل در دسترس آنها بوده، سرگرم بازی و شوخی بودند که یکی از پسرها اسلحه را به طرف دوست هم‌سن خود نشانه رفته و شلیک کرده است.وی ادامه داد: متأسفانه در این تیراندازی کودک ۹ ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با اینکه بلافاصله به بیمارستان شهرستان همجوار (ریگان) اعزام شد اما در اثر اصابت گلوله به سر و صورت و به دلیل شدت جراحات و خونریزی، جان خود را از دست داد. در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده و موضوع در حال بررسی است و تحقیقات تکمیلی نیز از سوی دستگاه قضایی و پلیس همچنان ادامه دارد.
این مقام قضایی در پایان هشدار داد: نگهداری سلاح غیرمجاز جرم محسوب می‌شود و متأسفانه بی‌احتیاطی پدر خانواده و در دسترس قرار دادن اسلحه غیرمجاز منتهی به این حادثه دلخراش و غیرقابل جبران شده است.
 
بخشش یک محکوم به قصاص پای چوبه دار
یک زندانی محکوم به قصاص در استان قزوین با بخشش اولیای‌دم در پای چوبه دار قبل از اجرای حکم نجات یافت.
فرهاد بهرامی مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: این هشتمین پرونده قصاص بود که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مددکاران زندان مرکزی قزوین، همکاری مراجع قضایی شهرستان آبیک و استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، در سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س) به نتیجه رسید و زندانی محکوم به قصاص که ۳ سال در انتظار اجرای حکم بود، با رضایت اولیای‌دم در پای چوبه دار و قبل از اجرای حکم، بخشیده شد.
 
کلاهبرداری با جعل عناوین دولتی
متهمی که با جعل عناوین دولتی قصد انجام امور اداری خلاف قانون را داشت، با تلاش مأموران سازمان اطلاعات فراجا در البرز دستگیر شد.
سرهنگ محمد نادربیگی جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی، مأموران سازمان اطلاعات فراجا در البرز از فعالیت فردی در زمینه جعل عناوین دولتی باخبر شدند و دستگیری وی در دستور کار مأموران قرار گرفت. پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی، متهم حین مراجعه به یکی از واحدهای دولتی برای سوءاستفاده از عناوین جعلی، شناسایی و دستگیر و پس از انتقال متهم به مقر سازمان اطلاعات، تحقیقات تکمیلی در این زمینه آغاز شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه متهم تاکنون به چند فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرده است، گفت: شهروندان در صورت مواجهه با افرادی که خود را دارای مشاغل دولتی و نظامی معرفی کرده و قصد اخاذی از آنها را دارند، بلافاصله موضوع را از طریق پلیس و مراجع قضایی پیگیری کنند.
 
2 کشته در واژگونی خودرو
واژگونی خودرو سواری در محور بیرجند-خوسف ۲ کشته بر جا گذاشت.
سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: این خودرو ساعت ۶ صبح دوشنبه در کیلومتر ۱۷ محور بیرجند-خوسف واژگون شد که راننده و سرنشین خودرو که ۲۷ و ۲۸ ساله بودند، در دم جان باختند.وی علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ اعلام کرد و از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا شاهد این‌گونه حوادث تلخ نباشیم.
 
دستگیری دزد دوچرخه‌های سمنان
سارق حرفه‌ای که 8 دوچرخه را در سمنان دزدیده بود، قبل از فرار به تهران دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه محمود گیلانی رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت دوچرخه فوجی ژاپنی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در یکی از مناطق شمالی سمنان و ایجاد جو ناامن در محل، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد ۷ دوچرخه دیگر نیز با همان شیوه و شگرد در آن منطقه سرقت شده است که پلیس در نهایت هویت سارق را شناسایی کرد و با گشت هدفمند و هوشیاری، وی را در پل جهاد هنگامی که قصد فرار به پایتخت را داشت، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد. در بازرسی از منزل متهم دو عدد دوچرخه سایز ۲۶ کشف و به صاحبان آنها بازگردانده شد و تلاش برای شناسایی و کشف اموال فروخته شده توسط این سارق همچنان ادامه دارد.
 
فروش پلاک جعلی در مغازه
مرد جاعل که انواع پلاک‌های خودرو و موتورسیکلت را در مغازه‌اش می‌ساخت و به ۱۶۴ نفر فروخته بود، در لارستان دستگیر شد.
سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی در مغازه خود اقدام به طراحی پلاک‌های جعلی برای موتورسیکلت و خودروهای شوتی می‌کند، رسیدگی به این موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت و با اقدامات فنی و تحت کنترل قرار دادن فرد مذکور توسط مأموران، مشخص شد که متهم در زمینه طراحی و نصب پلاک‌های جعلی خودروهای شوتی فعالیت گسترده دارد.
فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی از واحد صنفی مربوطه بازرسی کرده و ۴۱ عدد ورق گالوانیزه برش داده‌شده برای تهیه پلاک جعلی خودرو و موتورسیکلت و ۳۷ نمونه از اعداد و ارقام آماده‌شده برای نصب روی پلاک‌ها به همراه یک دستگاه کیس کامپیوتر که با آن اقدام به طراحی می‌کرد، کشف و ضبط کردند و به مقر انتظامی دلالت دادند.
سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه متهم حین ارتکاب جرم دستگیر شد، گفت: وی در اظهارات اولیه به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت تاکنون اقدام به نصب ۱۶۴ عدد انواع پلاک‌‎ جعلی روی موتورسیکلت و خودرو کرده‌ است. متهم به همراه پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی