صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

راهبرد تسهیل تجارت با عراق
طبق اعلام اتاق ایران، در پاسخ به درخواست تجار و مقامات عراقی، صدور شهادت منشأ (گواهی مبدأ عربی) در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند آغاز شده است.
براساس این گزارش، طبق اعلام مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، با هدف تسهیل شرایط و بهبود تعاملات تجاری مابین ایران و عراق و با توجه به درخواست‌های مکرر تجار و مقامات کشور عراق جهت صدور گواهی مبدأ به زبان عربی و رفع نگرانی آنها در خصوص احتمال جعل گواهی، امکان صدور شهادت منشأ (گواهی مبدأ عربی) با تصویب هیأت رئیسه اتاق ایران فراهم شده است.
 
تداوم اولتیماتوم
به خودروسازان
خودروسازان باید خودروهایی شایسته مردم تولید کنند و این اصل بنیادین از اهمیت بالایی در سیاست‌های کلان وزارت صمت برخوردار است.  عباس علی‌آبادی، وزیر صمت گفت: وزارت صمت پیگیری‌های مستمر و مجدانه‌ای برای رفع موانع تولید در صنعت خودرو طی چند ماه گذشته داشته تا خودروسازان بتوانند برنامه‌های تعهد شده خود را محقق کنند. طی چند وقت اخیر وزیر صمت همواره با سیاست اولتیماتوم سعی داشته خودروسازان را به انجام مسئولیت‌های قانونی برای تولید باکیفیت، رعایت حقوق متقاضیان خودرو، قیمت‌گذاری محصولات براساس فرایند قانونی و مواردی دیگر ملزم کند.
جستجو
آرشیو تاریخی