صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

احتمال وقوع بارش فراتر از نرمال از نیمه دوم بهمن‌ماه
ایران زمین/ جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از نیمه دوم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ تا نیمه نخست تیرماه سال ۱۴۰۳، از احتمال وقوع بارش فراتر از نرمال طی نیمه بهمن‌ماه حکایت دارد.
 به گزارش پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از نیمه دوم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ تا نیمه نخست تیرماه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد میانگین بارش کشور در بهمن‌ماه بویژه در بخش‌هایی از استان‌ها در نوار غربی و جنوبی کشور گرایش به بیش از نرمال دارد. احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در اغلب مناطق حدود ۵۰ درصد و در بخش‌های محدودی کمتر از ۳۵ درصد است.
 در اسفند‌ماه اما میانگین بارش کشور در این ماه نسبت به ماه قبل کاهش می‌یابد. در استان‌های ساحلی خزر و دو سوی کوه‌های البرز نرمال با گرایش به بیش‌از نرمال و در سایر مناطق کشور بویژه امتداد زاگرس و جنوب کشور کمتر از نرمال است. احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در استان‌های اردبیل و گیلان بیش از ۶۵ درصد، در مرکز و جنوب کشور کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق حدود ۵۰ درصد است.

اعلام‌ جرم دادستانی ری
علیه کارخانه سیمان تهران
ری - دادستان شهرستان ری از اعلام جرم علیه کارخانه سیمان تهران به‌دلیل عدم رعایت مصوبات کارگروه مقابله با آلودگی هوا و تمرد از دستورات اداره محیط زیست شهرستان ری خبر داد.
محمدمهدی رحیمی با اشاره به عدم رعایت مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا توسط برخی صنایع ری اظهارداشت: باتوجه‌ به آلودگی شدید هوا در شهرستان ری و لزوم رعایت مصوبات کارگروه مقابله با آلودگی هوا، پیشنهاد تشکیل کارگروه مقابله با آلودگی هوا در شهرستان ری را در شورای تأمین مطرح و پیگیری خواهیم کرد. وی افزود: به‌دلیل عدم تعطیلی کارخانه و معادن سیمان تهران در روزهای به‌شدت آلوده، به‌دلیل شکایت اداره محیط زیست شهرستان ری به‌واسطه تمرد این کارخانه از اجرای مصوبات کارگروه استانی مقابله با آلودگی هوا در دادسرای شهرستان ری پرونده قضایی تشکیل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی