صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

ساخت ۶۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روند احداث ۶۱۷ هزار و ۳۸ واحد نهضت ملی مسکن توسط این بنیاد در روستاها و شهرها خبر داد و گفت: با آغاز ساخت این میزان واحد، تاکنون ۲۲۳ هزار و ۸۸۸ واحد تحویل مردم شده و مابقی در دست ساخت است.
غلامرضا صالحی ادامه ‌داد: از میزان واحدهایی که تکمیل و تحویل متقاضیان شده‌ ۲۱۰ هزار و ۲ واحد در روستا بوده و ۱۳ هزار و ۸۸۶ واحد نیز در شهرها بوده است. صالحی توضیح داد: هم‌اکنون از واحدهای در حال ساخت به تعداد ۳۹۳ هزار و ۱۵۰ واحد، ۱۶۵ هزار و ۲۸۸ واحد در روستاها و باقیمانده آنها در شهرها در حال اجراست. وی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای روستایی در دست اجرا ۷۶ درصد است. این مقام مسئول یادآور شد: برنامه امسال بنیاد مسکن تکمیل و تحویل ۱۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها بوده است.


درآمد اصناف تا‌144‌میلیون تومان
در سال معاف از مالیات می‌شود
به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، سقف معافیت درآمد مالیاتی اصناف در 1403 سالانه به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش یافت.
‌سیاست دولت در مالیات‌ستانی، ایجاد شفافیت، برقراری عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است، برای فعالان اقتصادی و اصناف دارای حساب مالیاتی، ‌معافیت‌های خوبی نیز در نظر گرفته می‌شود.
سید محمد هادی سبحانیان در صفحه مجازی خود نوشت:«با پیشنهاد و پیگیری سازمان امور مالیاتی و همراهی نمایندگان محترم مجلس، احکام خوبی در راستای حمایت از اصناف و مشاغل در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید.در این زمینه مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور نیز پیش از این گفت: حکمی که‌ در بند ج تبصره 6 لایحه بودجه 1403 در مجلس مصوب شده، در راستای سیاست مالیات‌ستانی و جلوگیری از فرار مالیاتی است، لذا حساب‌هایی که غیرشفاف و مشکوک به فعالیت تجاری باشند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.
وی گفت: افرادی از اصناف هستند که برای فرار مالیاتی از حساب‌های شخصی خود، خانواده یا حساب اجاره‌ای افراد دیگر برای فعالیت تجاری استفاده می‌کنند، همان‌طور که سازمان امور مالیاتی قبلاً هم اعلام کرده، حساب تجاری معرفی شده به سازمان مالیاتی برای کار تجاری و حساب شخصی برای کار شخصی است، اگر حسابی مشکوک به فعالیت تجاری شد، شناسایی و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.


عرضه ۱۴۵ کیلو ‎شمش طلای بخش خصوصی در مرکز مبادله
روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: یکشنبه ۸ بهمن‌ماه در سومین حراج حضوری مرکز مبادله ارز و طلا، ۱۴۵ شمش طلای یک کیلو‌گرمی عرضه می‌شود. با توجه به درخواست و استقبال خوب تولیدکنندگان مصنوعات طلا جهت خرید و ‎صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی با استفاده از واردات شمش طلا و عرضه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، یکشنبه ۸ بهمن در سومین حراج حضوری این مرکز، ۱۴۵ شمش طلای یک کیلو‌گرمی عرضه می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی