صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

جلوگیری قوه قضائیه از تخلف بزرگ یک چهره مشهور اقتصادی
 خبر اول اینکه، مرکز رسانه قوه قضائیه با انتشار گزارشی اعلام کرد که دستگاه قضا از یک تخلف بزرگ اقتصادی جلوگیری کرده است. رسانه قوه قضائیه در همین رابطه نوشت: فرزندان یک چهره مشهور اقتصادی که سابقه محکومیت هم دارد، یکی از زمین‌های جلگه‌ای چندین هکتاری در نوشهر را در سال ۱۴۰۰ با تغییر کاربری برای ساخت و ساز آماده کرده و از چندی پیش نیز ساخت و ساز در این زمین‌ها را شروع کردند. با تشکیل پرونده قضایی مشخص می‌شود برخی افراد و نهاد‌ها در دادن مجوز غیرقانونی به این گروه همکاری کرده و کار را برای ساخت و ساز غیرمجاز در این پهنه وسیع تسهیل کرده‌اند. در ادامه و برای جلوگیری از سوءاستفاده صورت گرفته برای تمامی افراد و نهاد‌های متخلف در این پروژه پرونده قضایی تشکیل شده و رسیدگی به آن در دست بررسی است. همچنین با ورود مقام قضایی به پرونده و انجام تحقیقات مشخص می‌شود برای ۶۴ ویلای غیرقانونی در حال ساخت مبلغی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان پیش خرید در نظر گرفته شده و معامله انجام شده است. در همین راستا صبح شنبه ۷ بهمن با حضور مقامات عالی قضایی همچون قاضی سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه و خرم آبادی مشاور قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری مازندران در جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی عملیات قلع و قمع ۶۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر آغاز شد.

کشته شدن ۹ تبعه غیر ایرانی
در سیرکان شهرستان سراوان
 دست آخر اینکه،  بامداد روز گذشته، 9 نفر از اتباع پاکستانی در منطقه سیرکان سراوان به دست افراد مسلح ناشناس کشته و سه نفر زخمی شدند.
در همین رابطه، روز گذشته معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با تأیید این خبر اظهار کرد: در پی حادثه ناگواری که صبح امروز در منطقه سیرکان سراوان رخ داد، بلافاصله مأموران در محل حادثه حضور پیدا کرده و موضوع بررسی شد.
مرحمتی درباره این اتفاق گفت: به گفته مجروحان این حادثه، «سه فرد مسلح پس از حضور در محل سکونت آنها اقدام به تیراندازی به سمت این اتباع خارجی کرده و با کشتن 9 نفر و زخمی کردن سه نفر دیگر از محل فراری شدند.» معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با محکوم کردن این اقدام تروریستی ادامه داد: ضمن همدردی با خانواده این جانباختگان و مردم پاکستان، جزئیات حادثه بررسی و همه عوامل آن شناسایی خواهند شد. مرحمتی تأکید کرد: دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی سیستان و بلوچستان، قطعاً برخورد قاطعی با عوامل ناامنی در استان خواهند کرد. لازم به ذکر است که تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این اتفاق را بر عهده نگرفته و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی