از گوشه و کنار ایران

شهادت سرباز وظیفه با شلیک سارقان مسلح
سارقان مسلح بوشهر یک سرباز وظیفه را که قصد داشت مانع سرقت آنها شود، به شهادت رساندند.
مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: شامگاه جمعه در یکی از پارک‌های بوشهر یک موتورسوار با ۲ راکب قصد سرقت از افراد حاضر در پارک را داشتند که با مقاومت مردم، راکب موتور با کلت کمری اقدام به تهدید آنها کرد. در همین حین راکب موتور به سمت سربازی که قصد داشت مانع آنها شود، ۲ تیر شلیک کرد که سرباز حسین حیدری از پرسنل کلانتری ۱۱ فدک خورموج که در مرخصی به سر می‌برد، مجروح شد و در بیمارستان به شهادت رسید. در پی این حادثه دستور قضایی برای دستگیری سارقان صادر و با اقدامات انجام شده، محل اختفای سارقان در شهرستان بوشهر شناسایی شد. سارق در زمان دستگیری نیز اقدام به تیراندازی به سمت مأموران پلیس کرد که مأموران با استفاده از قانون به‌کارگیری اسلحه ۳ تیر شلیک کردند و متهم به قتل مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به همراه همدستش دستگیر و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شد. از مخفیگاه متهمان یک قبضه کلت کمری، اسپیکر سرقت‌شده و موتورسیکلت مورد استفاده متهمان کشف و ضبط شد.
 
سرقت گوشت از قصابی
سارقی که با همدستی دو نفر دیگر مقدار زیادی گوشت از یک قصابی در شهر خرم‌آباد سرقت کرده بود، با هوشیاری مأموران انتظامی دستگیر شد.
ساعت ۰۳:۳۴ بامداد چهارم بهمن‌ماه سه سارق با یک دستگاه خودرو پژو پارس مقابل یک قصابی در میدان
ناصر خسرو خرم‌آباد توقف کرده و شروع به سرقت گوشت از مغازه کردند.سرهنگ نبی‌اله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد گفت: با اعلام این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ بلافاصله عوامل انتظامی در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر شدند. پس از فرار سارقان از صحنه سرقت و تعقیب خودرو آنها توسط عوامل انتظامی، در نهایت خودرو شناسایی و با هماهنگی قضایی توقیف شد.وی با بیان اینکه یک نفر در این رابطه دستگیر شد، افزود: پرونده با دستور قضایی برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تحویل شد.
 
مرگ دهیار خواف در آتش‌سوزی
دهیار یکی از روستاهای شهرستان خواف در حادثه آتش‌سوزی ساختمان دهیاری جان خود را از دست داد.
محمد حیدرپور عضو شورای اسلامی روستای روح‌آباد گفت: پس از تماس همسایگان ساختمان دهیاری مبنی بر بیرون آمدن دود از این ساختمان، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای بررسی موضوع به عمل آمد و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. پس از اینکه همسایگان موفق نشدند از در دهیاری وارد ساختمان شوند، از در پشتی و با شکستن شیشه وارد ساختمان دهیاری شدند و ابتدا با سطل‌های آب، آتش داخل ساختمان را خاموش و سپس دودزدایی کردند که پس از خارج شدن دود از اتاق‌های ساختمان، متوجه شدند دهیار ابوتراب فرقانی 32 ساله در داخل دهیاری سوخته و فوت کرده است.وی درباره دلیل فوت دهیار روستا گفت: هرچند گفته می‌شود وی تشنج کرده و همین موضوع باعث ادامه ماجرا شده اما دلیل اصلی را مسئولان مربوطه باید اعلام کنند، از طرفی دهیاری گازکشی نیست و از بخاری استفاده می‌شود.
 
برق فشار قوی مرد دستفروش را خشک کرد
یک کارگر دستفروش در محله سالور در محدوده غربی شهر اسلامشهر بر اثر تماس با برق فشار قوی جان خود را از دست داد.بر اساس گفته شاهدان، این کارگر دستفروش در حالی دچار برق‌گرفتگی با برق فشار قوی شده است که وی برای روشنایی بساط دستفروشی میوه خود بدون تجهیزات ایمنی، اقدام به گرفتن برق از ترانس برق فشار قوی کرده بود. با حضور امدادگران اداره برق منطقه‌ای اسلامشهر پیکر بی‌جان این کارگر دستفروش از ارتفاع تیرک برق به پایین انتقال داده شد.
 
دستگیری قاچاقچیان سوخت در میناب
7 قاچاقچی سوخت و همدستانشان در میناب که اقدام به تخریب خودرو پلیس کرده بودند، دستگیر شدند.سرهنگ موسی عرب معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی انتشار کلیپی کوتاه مبنی بر تخریب یک‌دستگاه خودرو سازمانی پلیس توسط قاچاقچیان سوخت و در پی درخواست مردم و اهالی محلی مبنی بر لزوم برقراری امنیت در جاده‌های استان که توسط قاچاقچیان عمده سوخت و برخی اوباش محلی به خطر افتاده و باعث افزایش تصادفات جاده‌ای و نارضایتی عمومی شده بود؛ با رصد اطلاعاتی و پایشِ فنی قاچاقچیان سوخت، عوامل انتظامی شهرستان میناب، کاروان بزرگ انتقال سوخت را در محور مواصلاتی رصد و توقیف کردند. پس از این اقدام مؤثر، قاچاقچیان سوخت و برخی اوباش محلی به مأمورین و خودرو پلیس حمله بردند که در تعاقب آن سرکرده‌ها و عاملان اصلی سنگ‌پرانی حادثه شناسایی شده و تعداد ۷ نفر از آنان و همچنین قاچاقچیان عمده سوخت در منطقه دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.
 
تصادف زنجیره‌ای 15 خودرو در آزادراه قزوین
رئیس پلیس راه استان قزوین از وقوع تصادف زنجیره‌ای ۱۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین-کرج خبر داد.
 سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش درباره تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین-کرج، اظهار کرد: ساعت ۰۵:۱۰ صبح شنبه هفتم بهمن‌ماه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد حادثه رانندگی در آزادراه قزوین-کرج، نرسیده به پل طالقان، بلافاصله گشت تصادفات به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند در مسیر جنوبی آزادراه یک دستگاه تریلی خودروبر خالی با گاردریل و تیربرق حاشیه جاده برخورد کرده و به سمت مسیر شمالی رفته است، بلافاصله به منظور جلوگیری از تصادفات بیشتر با حضور گشت‌های پلیس و هماهنگی با عوامل راهداری نسبت به ایمن‌سازی و بازگشایی مسیر اقدام شد. در این حادثه ۱۵ دستگاه خودرو با یکدیگر و با نیوجرسی و گاردریل برخورد کردند که ۷ نفر مصدوم شده‌اند.سرهنگ ذاکری‌منش با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان پلیس ناتوانی در کنترل خودرو از سوی راننده تریلی ناشی از خستگی و لغزندگی جاده تشخیص داده شده، تصریح کرد: رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هر گونه عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
جستجو
آرشیو تاریخی