صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

شلیک مرگبار به همبازی 6 ساله
بازی کودکانه دو پسر بچه با اسلحه شکاری منجر به شلیکی مرگبار و مرگ پسر 6 ساله شد.
 دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: پسری ۶ ساله در یکی از روستاهای شهرستان فریدونکنار بر اثر شلیک تفنگ شکاری دولول و اصابت به جمجمه‌اش توسط همبازی ۱۰ ساله خود جان باخت. در بسیاری از مواقع، بی‌احتیاطی در نگهداری سلاح و سهل‌انگاری باعث وقوع حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری شده و خانواده‌ای را برای همیشه داغدار می‌کند.وی خاطرنشان کرد: کارشناسان نظامی و انتظامی باید ضمن آموزش لازم به افرادی که اسلحه شکاری تحویل می‌گیرند به آنها یادآور شوند که نهایت دقت را در نگهداری اسلحه داشته باشند و اسلحه را از دسترس کودکان دور نگه دارند.
 
خودکشی بعد از قتل همسر
فردی که به دلیل اختلافات خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود، خودکشی کرد. سرهنگ رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از محله‌های شهرستان کوار، بلافاصله تیمی ویژه از مأموران پلیس ۱۱۰ و پلیس آگاهی به محل اعزام شدند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یک خانم ۲۵ ساله بر اثر تیراندازی با سلاح گرم جان خود را از دست داده و قاتل نیز از صحنه متواری شده است. در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد مقتول توسط همسر ۳۵ ساله‌اش و به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسیده است. تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه داشت تا اینکه پس از چند ساعت، قاتل در مکانی دیگر با استفاده از سلاح گرم اقدام به خودکشی کرد.هاشمی با بیان اینکه در این خصوص یک قبضه اسلحه کلت کمری کشف شد، گفت: در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل شده و در دست اقدام است.
 
4 کشته در تصادف 2 پراید
 تصادف 2 پراید در جاده اهواز - آبادان 4 کشته و یک مصدوم برجای گذاشت. عارف اصل شرهانی سخنگوی مرکز اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: این تصادف صبح جمعه بر اثر برخورد 2 دستگاه خودرو پراید و کامیون در 20 کیلومتری جاده اهواز به آبادان رخ داد.سخنگوی مرکز اورژانس 115 خوزستان گفت: در این حادثه یک‌ مرد 31 ساله مصدوم و به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد. همچنین 3 زن و یک‌ مرد جان خود را از دست دادند.
 
قاچاقچیان، گوسفندان را در دریا ریختند
قاچاقچیان دام در آب های نزدیک قشم برای فرار از جریمه نقدی هنگام انتقال چندین رأس دام زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس، در عملیات تعقیب و گریز توسط نیروهای دریابانی در اقدامی تأسف‌برانگیز همه گوسفندها را به دریا ریختند و غرق کردند.
 اجساد این حیوانات پس از غرق شدن در دریا از طریق امواج به سواحل جنوبی جزیره قشم آورده شده است. علت قاچاق این حیوانات به کشورهای حوزه خلیج فارس این است که مردم این کشورها گوشت دام‌های ایرانی را مرغوب‌تر می‌دانند و بهای بیشتری برای خرید آنها پرداخت می‌کنند که این امر موجب می‌شود بسیاری از افراد، محموله‌های ۱۰ تا ۱۵ رأس دام زنده را در قایق‌های کوچک به سمت کشورهای عربی قاچاق کنند. نکته تأسف‌برانگیز آنجاست که آنان هنگام تعقیب و گریز توسط نیروهای دریابانی، دام‌ها را برای فرار از جرایم نقدی، به درون دریا می‌اندازند.
 
حمله به آمبولانس اورژانس در اهواز
افراد ناشناس با حمله به آمبولانس اورژانس در اهواز، شیشه‌ کابین خودرو را شکستند.
عارف شرهانی سخنگوی اورژانس خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر پنجشنبه ۵ بهمن‌ در منطقه سه‌راه خرمشهر در اهواز، آمبولانس عملیاتی اورژانس اهواز مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. در این حادثه که حوالی ساعت ۱۵ پنجشنبه رخ داد، پرسنل عملیاتی فوریت‌های پزشکی منطقه هفده‌گانه اهواز در حال انتقال یک مصدوم تصادفی از محل حادثه به سمت بیمارستان بودند که مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند و مهاجمان با پرتاب متعدد اشیا موجب تخریب شیشه کابین بیمار شدند.
شرهانی گفت: آسیب‌های وارد شده به بیمار حاضر در آمبولانس و همکار ما جدی نبود و پس از انتقال فوری بیمار، موضوع از مراجع انتظامی و قضایی به جد در حال پیگیری است. واحد حقوقی این مرکز به طور جدی پیگیر تنبیه آسیب‌زنندگان به سرویس‌های خدمات‌رسان به مردم شریف خواهد بود.
 
حمله گرگ گرسنه به پسربچه
کودک 8 ساله‌ای بر اثر حمله گرگ در بخش باسمنج تبریز جان خود را از دست داد.
وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: این حادثه تلخ شامگاه چهارشنبه رخ داد و گرگ گرسنه از ناحیه گلو به کودک حمله کرد و گلوی وی را درید.
داود غنی‌پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در خصوص احتمال ورود حیوانات وحشی به مناطق مسکونی با توجه به تغییرات جوی و تشدید برودت هوا هشدار داده و از مردم خواسته بود هرگونه مشاهده جانوران وحشی را در جوار یا داخل مناطق مسکونی و هر نقطه‌ای غیر از زیستگاه‌های طبیعی به همراه تصادفات جاده‌ای گونه‌های جانوری با شماره تلفن‌های ۰۴۱۳۳۳۴۳۵۱۳ و ۱۸۱۲ و ۱۵۴۰ یا به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
 
مرگ مقنی در چاه 30 متری
سقوط مقنی به درون چاه ۳۰ متری در یک روستا منجر به مرگ وی شد.
ابوالفضل اسدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: در پی تماس یکی از اهالی روستای ریگی مبنی بر سقوط یک مقنی به داخل چاه با سامانه ۱۲۵، بلافاصله نجاتگران ایستگاه شهید صدیقی به محل اعزام شدند. آنها پس از رسیدن به محل و بررسی موقعیت حادثه با نصب سه‌پایه نجات و ابزار فنی به داخل چاه رفته و جسد این مرد ۵۷ ساله را از عمق ۳۰ متری بالا کشیدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی