صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فضای‌مجازی

 افتادگان وادیِ غم را تو گیر دست
حسن روح الامین، نقاش در اینستاگرامش ضمن انتشار ویدئویی از مراحل اجرای اثر جدیدش در آستانه ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) نوشت: «یارب به حق شاه نجف مرتضی علی/ افتادگان وادیِ غم را تو گیر دست/ یا مصطفی محمد و یا مرتضی علی»
 
وائل نام‌ کوهی‌ است در فلسطین
فاطمه رایگانی، فعال فرهنگی که این روزها به قطر سفر کرده است، در اینستاگرامش از دیدار با وائل الدحدوح خبر داده و نوشته است: «شنیده بودیم وائل نام‌ کوهی‌ است در فلسطین… و امروز دیدیم. انگار خدا خودش دستش را گذاشته بود روی قلب این مرد. بس که عمیق و آرام و سربلند بود. نمونه تجسم‌یافته انسان فلسطینی که همه قواعد زندگی روزمره را به سخره گرفته و دنیای مقاومت را به جهان عرضه می‌کند. احرار و شرفا صدای او را خواهند شنید».
 
پویش دعوت به مشارکت در انتخابات
در «ویراستی»
سید علی موسوی، پژوهشگر فضای مجازی در توئیترش نوشت: «جمعی از منبری‌های جوان جهت ترویج و تشویق مردم به شرکت در انتخابات در بازه زمانی 40 روز تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، پویش «چله تواصی» را راه‌اندازی کردند. نکته جالب توجه پلتفرم «ویراستی» محل بروز این پویش است.»
 
روسیاهی بر چهره دولت‌های یاری‌دهنده اسرائیل
الهام عابدینی، مجری و کارشناس روابط بین‌الملل در توئیترش نوشت: «وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی تأیید کرد عربستان، اردن و امارات برای دور زدن محاصره دریایی و در واقع مقابله با انصارالله کمک می‌کنند. تصور کنید این کشورها این همت (!) را در «قطع شریان‌های حیاتی رژیم» داشتند. هرچند «پیروزی مردم غزه قطعی است» اما روسیاهی بر چهره این کشورها می‌ماند. رهبر معظم انقلاب پیش از این گفته بودند: پیروزی مردم غزه قطعی است و خداوند متعال این پیروزی را در آینده نه چندان دور به امت اسلامی نشان خواهد داد و دل‌های مسلمانان و در رأس آنها مردم فلسطین و غزه خرسند و خوشحال خواهد شد. کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.»
 
دست اوباش رسانه‌ای به خون آلوده است
دانیال معمار سردبیر همشهری در توئیترش در کنار تصویری از سلبریتی‌های خارج‌نشین مانند حمید فرخ‌نژاد، مهناز افشار و برخی دیگر نوشت: «محمد قبادلو در شورش۱۴۰۱، چند پلیس را با اتومبیل زیر گرفت که یکی از آنها جان باخت. قصاص حقش بود، اما قاتلان اصلی این کفتارهایی هستند که جوانان را تشویق به حضور در خیابان کردند. دستان اوباش رسانه‌ای داخلی هم حتماً آغشته به این خون‌هاست، حتی به اندازه یک لایک، یک بازنشر یا یک توئیت».
 
سرنوشت مرکز مغز و اعصاب در غرب تهران
حامد وفایی، استاد ادبیات چینی در توئیترش نوشت: «در سفری به پکن به طور اتفاقی بنیاد بین‌المللی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی را دیدم که از سال ۲۰۱۹ و با عنوان China INI فعال است. گویا مرکزی که قرار بوده با همین عنوان در غرب تهران راه‌اندازی شود با گذشت ۱۳سال هنوز افتتاح نشده، امید که این مجموعه به سرنوشت مصلای تهران دچار نشده باشد.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی