حوادث جهان

حادثه عجیب در مراسم عروسی ایتالیایی
 ریزش کف سالن عروسی در ایتالیا عروس و داماد و 37 نفر از میهمانان را روانه بیمارستان کرد.
این حادثه در یک مراسم عروسی در ایتالیا اتفاق افتاد و ۳۷ نفر از میهمانان که در حال رقص و پایکوبی بودند ناگهان بر اثر ریزش کف زمین در زیرپایشان از ارتفاع حدود ۸ متری سقوط کردند و زخمی شدند. به گزارش روزنامه کوریره دلا سرا، عروسی در یک صومعه باستانی برگزار شده و عروس و داماد یک روز بعد از واقعه از بیمارستان مرخص شدند. به گفته مقامات محلی، ۳۷ نفر از آسیب‌دیدگان این عروسی تحت درمان پزشکی قرار گرفتند که ۲۸ نفرشان بستری شدند. عروس و داماد ایتالیایی پس از حادثه از محل برگزاری مراسم شکایت کردند. قرار است دادستان‌ محلی بررسی کند چه کسانی در این حادثه مقصر هستند.
 
3 کشته در سقوط اتوبوس در ویتنام
 سقوط اتوبوس به دره در بزرگراهی در مرکز شهر دانانگ ویتنام، ۳ کشته برجا گذاشت.
 به گزارش شینهوا، اتوبوس با ۱۹ مسافر و سه راننده و کمک راننده در حال حرکت بود که به علت به خواب رفتن راننده تصادف رخ داد. این اتوبوس در حالی که به سمت جنوب به شمال درحرکت بود، به مانعی در جاده در طرف مقابل برخورد و به دره سقوط کرد. این حادثه شب هنگام در هوای سرد و باران شدید رخ داد. به گفته پلیس محلی، اتوبوس آسیب جدی دیده است. سه نفر در دم جان باختند و سه نفر دیگر بشدت مجروح شدند.
 
2 کشته در طوفان انگلیس
 وقوع طوفانی موسوم به «ایشا» در انگلیس جان دست‌کم دو نفر را گرفت.
 به گزارش اسکای نیوز، این طوفان منجر به وزش باد شدید در انگلیس شده است. این در حالی است که پیش‌بینی‌کنندگان آب و هوا در ایرلند طوفان جدیدی را برای سه‌شنبه به نام «جوسلین» نامگذاری کرده‌اند که انتظار می‌رود تأثیر بیشتری نسبت به انگلیس بر این کشور داشته باشد. طوفان ایشا در انگلیس منجر به ایجاد اختلال در سفرها و قطع برق ده‌ها هزار نفر شده است. براساس گزارش‌ها، دست‌کم ۳۰ هزار نفر در سراسر شمال انگلیس و اسکاتلند برق ندارند و ۴۰ هزار نفر دیگر نیز در ایرلند شمالی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. طوفان همچنین منجر به وارد شدن خسارات به خانه‌ها و سقوط درختان شده است.

زلزله 7/1 ریشتری در مرز قزاقستان و چین
 مقامات چین اعلام کردند زمین‌لرزه ۷.۱ ریشتری که در نواحی غرب این کشور و در نزدیکی مرز قرقیزستان و قزاقستان به وقوع پیوسته، بخش کم‌جمعیتی در «سین کیانگ» چین را لرزانده و تاکنون چندین مورد مصدومیت و تخریب ساختمان‌ها بر اثر این حادثه گزارش شده است.
  رسانه‌های چین خبر دادند زلزله بامداد سه‌شنبه به وقت محلی همچنین به بیش از ۱۲۰ خانه آسیب رسانده یا منجر به تخریب‌ آنها شده است. در گزارش‌های اولیه مرکز زمین‌شناسی ایالات متحده شدت این زمین‌لرزه را ۷ ریشتر و کانون آن را در مرز مشترک با قرقیزستان گزارش کرده بود. همچنین پس‌لرزه‌های متعددی تاکنون ثبت شده که قوی‌ترین آنها ۵.۳ ریشتر و در مناطق غربی چین بوده است. این زلزله در کشورهای منطقه بویژه قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان نیز احساس شد.مقامات چین می‌گویند حدود ۲۰۰ امدادگر به مرکز وقوع این زمین لرزه اعزام شدند. این حادثه تاکنون ۶ مصدوم داشته که دو نفر از آنها جراحات جدی داشتند و ۴ نفر دیگر دچار مصدومیت جزئی شدند. همچنین به گزارش آسوشیتدپرس، این زمین‌لرزه منجر به قطع شدن خطوط برق شده است.

کامیون باربی در رومانی
 یک زن در رومانی به‌خاطر تغییر ظاهر کامیونش حسابی در دنیا سر و صدا راه انداخته است. «جورجتا» ۳۵ ساله که علاقه زیادی به عروسک باربی دارد این کامیون را به‌شکل خانه‌های عروسک باربی تزئین کرده است. این کامیون صورتی به نام «باربی رومانی» معروف شده و حسابی در جاده‌های اروپا شناخته شده است. جورجتا ۱۲ سال پیش تصمیم گرفت شغلش را عوض کند و این کامیون را خرید. رانندگی زنان برای ماشین‌های سنگین در این کشور زیاد رایج نیست و عجیب‌تر از آن رانندگی یک زن در یک کامیون صورتی است.
 
5 کشته در تیراندازی سریلانکا
  تیراندازی در بلیاتای سریلانکا 5 کشته برجا گذاشت.
به گزارش شینهوا، نیهال تالدووا، سخنگوی پلیس می‌گوید ۵ نفر در تیراندازی صبح دوشنبه در بلیاتا در استان جنوبی سریلانکا کشته شدند. این حادثه در نزدیکی تقاطع بلیاتا در بزرگراه جنوبی رخ داده است. وی گفت که چهار نفر در دم کشته شدند و یک نفر دیگر پس از بستری شدن در بیمارستان جان باخت. تیراندازی حوالی ساعت ۷:۴۵ صبح به وقت محلی زمانی رخ داد که یک گروه ناشناس در یک وسیله نقلیه در حال حرکت، به سمت گروه دیگری در یک جیپ تیراندازی کردند. پلیس مظنون است که تیراندازی توسط اعضای باندهای جنایتکار سازمان یافته، انجام شده است. سریلانکا از ۱۷ دسامبر عملیاتی را برای مهار قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های مجرمانه سازماندهی شده آغاز کرده است و تا هفته گذشته بیش از ۴۰ ‌هزارمظنون دستگیر شده‌اند.

۱۲ فوتی و مجروح در اثر واژگونی قایق در برزیل
سازمان آتش نشانی روز سه شنبه اعلام کرد بر اثر واژگونی یک قایق مسافربری در سواحل برزیل ۶ نفر غرق و ۶ نفر دیگر مجروح شدند.به گزارش  شینهوا، این حادثه در خلیج آلسانتس، در نزدیکی منطقه شهری سالوادور، مرکز ایالت مرکزی باهیا رخ داد.سخنگوی سازمان آتش نشانی از مفقود شدن دو نفر خبر داد.در میان قربانیان یک پسر ۷ ساله و یک نوجوان ۱۷ ساله نیز جان باختند.تعداد دقیق مسافران در زمان غرق شدن کشتی مشخص نیست.

6 مجروح در سقوط هواپیمای ارتش میانمار
سقوط هواپیمای ارتش میانمار در هند ۶ مجروح بر جا گذاشت.
به گزارش هندوستان تایمز، هواپیمای ارتش میانمار با ۱۴ سرنشین در فرودگاه لنگپوی میزورام سقوط کرد و ۶ مجروح این حادثه در بیمارستان بستری شدند.گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که هواپیما برای انتقال پرسنل ارتش میانمار که به تازگی پس از درگیری با نیروهای شورشی وارد هند شده‌ بودند، در میزورام بود و پس از انحراف از باند فرودگاه لنگپوی آسیب دید.مقامات هندی اعلام کردند این هواپیما آسیب جدی دیده و ممکن است برای پرواز مناسب نباشد.به گفته پلیس تحقیقات برای بررسی دلایل وقوع این حادثه ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی