صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اعتراف برخی اصلاح‌طلبان 
به نقش روحانی در سرکوب مشارکت
آش دولت روحانی آنقدر شور است که عوامل پختش هم تقصیر را گردن نمی‌گیرند. کمتر‌ از 40 روز به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده و به همین خاطر گروه‌ها و افرادی که قصد تصاحب کرسی‌های خانه ملت را دارند، بیش از هر زمان دیگری فعال شده‌اند. در این بین حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز پس از دوران هشت ساله ریاست جمهوری و نارضایتی‌های بی‌سابقه‌ای که در جامعه به بار آورد، به دنبال حضور در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.
حسن روحانی به دلیل فقدان کارنامه قابل دفاع از خود، فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را بر ترساندن مردم از رقبای سیاسی متمرکز کرده و با اعتماد به نفس، از ضرورت رقابت با «اقلیت» سخن می‌گوید! این در حالی است که اساساً اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل نارضایتی مردم ایران در کاهش مشارکت در دو انتخابات اخیر، ناامیدی از وعده و وعیدهای حسن روحانی بود؛ تا آنجا که محبوبیت او در پایان دولت به رقم فاجعه‌آلود 7 درصد تنزل یافت. همچنین طبق نظرسنجی‌ها، 60 درصد از کسانی که در انتخابات 96 به حسن روحانی رأی داده بودند، به دلیل ناامیدی از عملکرد دولت منتخب خود، اساساً در انتخابات 1400 حاضر به مشارکت نشدند؛ این موضوعی است که حامیان اصلاح‌طلب حسن روحانی نیز به آن واقف هستند.
در همین رابطه محمدعلی آهنگران از جمله چهره‌های اصلاح‌طلب در واکنش به فعالیت‌های اخیر حسن روحانی نوشت: «یکی از مهم‌ترین عوامل ناامیدی بخش عظیمی از مردم و دوری آنها از صندوق رأی، شخص شخیص حسن روحانی است. بهتر است جناب ایشان قبل از هر دعوتی به شرکت در انتخابات، تکلیف 24 میلیون رأیی را که ناامید کرده و وعده‌هایی که انجام نداده و یأسی را که به جامعه تحمیل کرده، روشن کند.»
علت‌هایی که محمدعلی آهنگران برای ناامیدی و نارضایتی مردم ایران به آنها اشاره کرده، صحیح اما ناقص است. علاوه بر روحانی، برخی اصلاح‌طلبان و حامیان رسانه‌ای او نیز در رقم خوردن چنین وضعیتی مقصر و مسئول هستند. اتفاقاً آقای آهنگران نیز از جمله چهره‌هایی بود که تا چند سال قبل مردم را دعوت به انتخاب روحانی می‌کرد و آنها را از عواقب عدم انتخاب روحانی و اصلاح‌طلبان می‌ترساند و حال باید این خسارت را جبران کند.
جستجو
آرشیو تاریخی