صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

فرزند آیت‌الله طالقانی درگذشت
 خبر اول اینکه، سیدمهدی علایی طالقانی روز گذشته به علت بیماری ریوی - تنفسی در آی‌سی‌یو بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران درگذشت. او از زندانیان دوران مبارزه با حکومت پهلوی بود که در سه دهه اخیر، به بازنمایی و تبیین افکار و آرای پدر پرداخت. رهبر انقلاب در 25 مرداد سال 1395،  در دیدار با دست‌اندرکاران همایش آیت‌الله طالقانی، از اهتمام مرحوم مهدی طالقانی در حفظ نام پدر خویش تجلیل کردند؛ چراکه نام طالقانی را همان‌طور که آن شخصیت زنده بود، حفظ کردند. رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «بعضی بیوت و وابستگان شخصیت‌ها بعد از آنکه آن شخصیت پایش از این عالم مادی بریده می‌شود، نام او را حفظ می‌کنند لکن محتوای او را به کلی تغییر می‌دهند. شاید اگر چنانچه ایشان (مرحوم مهدی طالقانی) در بین برادران به این مسأله همت نمی‌گماشتند، آقای طالقانی هم به همان سرنوشت دچار می‌شد. الحمدلله شما توانستید چهره آقای طالقانی را حفظ کنید.» وی اخیراً نیز به ایراد خاطره‌ای از بیرون انداختن مسعود رجوی از سوی مرحوم آیت‌الله طالقانی بدین شرح پرداخته بود: «روزی همراه با مرحوم طالقانی در حال عبور از مقابل ساختمانی بودیم که در اختیار منافقین بود. ایشان گفتند اینها چرا مسلح هستند، در حالی که قرار بوده سلاح‌هایشان را تحویل بدهند. ایشان گفتند اینها آدم‌های ابلهی هستند، چرا این کار را کردند؟ به من قول دادند که اسلحه‌هایشان را کنار بگذارند. او ادامه داد: امام(ره) دستور دادند که منافقین باید آن ساختمان را تخلیه کنند. مسعود رجوی بعد از این اتفاق به عنوان گلایه پیش مرحوم طالقانی آمد که از این اتفاق گلایه کند. رجوی وقتی به طبقه بالا رفت، آقای طالقانی به تندی او را بیرون کرد و گفت: برو که اصلاً نمی‌خواهم ریخت هیچ‌کدام از شما‌ها را ببینم.»

سوءاستفاده از
تظاهرات صنفی معلمان اقلیم کردستان عراق
 خبر دیگر اینکه،گروه‌های تجزیه‌طلب کرد، تظاهرات معلمان و کارمندان اقلیم کردستان عراق در اعتراض به عدم دریافت حقوق را به عنوان اعتراض مردم این منطقه به ایران جا زدند. گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب کرد که در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند، در روزهای اخیر مدعی شدند که مردم اقلیم کردستان در واکنش به حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر موساد در اربیل، به خیابان‌ها می‌آیند. گروه تروریستی پاک از جمله گروه‌هایی بود که دست به این دروغ‌پردازی زد. اما واقعیت این است که از نهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ معلمان ساکن اقلیم کردستان، علیه به تعویق افتادن حقوق و توقف اجرای قانون رتبه‌بندی، کلاس‌های درس را تحریم کرده‌اند. به همین خاطر به‌رغم اعلام تقویم تحصیلی از سوی وزارت آموزش و پرورش، سال تحصیلی جدید در استان‌های سلیمانیه و حلبچه آغاز نشده و خیابان‌های این شهر هر روز شاهد تظاهرات مردم است و در روزهای اخیر نیز این تظاهرات ادامه داشته است. معلمان معترض تأکید کرده‌اند که تا رسیدن به اهداف خود، به تظاهرات ادامه خواهند داد.

خبرنگار عراقی:
۳ عضو موساد در حمله سپاه به اربیل کشته شدند
 دست آخر اینکه،  یک خبرنگار عراقی با انتشار توییتی اسامی سه عضو موساد رژیم صهیونیستی که در حمله سپاه به اربیل کشته شدند را افشا کرد. بنابراین گزارش،‌«احمد عبدالساده» خبرنگار عراقی در صفحه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با اشاره به این مطلب خاطرنشان کرد، ضربه‌ای که برای‌شان بسیار دردناک بود. به گفته یک منبع آگاه این حمله منجر به کشته شدن ۳ نفر از ۱۵ عضو موسادی شد که با تاجر پیشرو دزه‌ای جلسه داشتند. در این توییت آمده که این سه نفر آری یانوفسکی، رومان کوهن الیخا و گیدون یجلی زانیلمان هستند. همچنین یک مأمور دیگر اسرائیلی به نام زاک هاف هم زخمی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی