صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر پلاس 2

مشت محکم حماس روی میز مذاکرات

اسحاق بریک، ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد: «در صورت عدم توافق با جنبش حماس درمورد توقف جنگ یا بازگرداندن اسرا، اسرای بیشتری کشته خواهند شد.»
بریک در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که «سرنگونی یا نابودی» جنبش حماس در وقت کنونی دشوارتر شده است. وی نسبت به ورود به شهر رفح هشدار داد و گفت این اقدام کشته و زخمی‌های بیشتری در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی بر جای خواهد گذاشت. اسحاق بریک تصریح کرد که توافق با جنبش حماس باید شامل عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه باشد، در غیر این صورت تعداد تلفات زیاد خواهد بود و یا ارتش با وضعیت سخت‌تری نسبت به این لحظه مواجه خواهد شد. این ژنرال صهیونیست تأکید کرد که در زمان کنونی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد جنگ با حزب‌الله لبنان نخواهد شد، زیرا ارتش برای آن آمادگی ندارد و از قدرت کافی برخوردار نیست. پیشتر هم رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم تأکید کرده بود: «از هرگونه توافقی برای تبادل اسرا و بازداشت‌شده‌ها با مقاومت فلسطین حتی اگر هزینه آن برای ما آتش‌بس باشد، حمایت می‌کنیم.» با این وجود، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه در حالی با نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیست دیدار کرد که هیچ قدمی برای آزادی نظامیان خود برنداشته و در تحقق اهداف ادعایی خود ناکام مانده است. لازم به ذکر است که هزاران نفر از صهیونیست‌ها شنبه شب با برپایی تظاهراتی گسترده در تل‌آویو خواستار انحلال فوری کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد شدند.
به‌دنبال افزایش نارضایتی‌ها از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بویژه بعد از عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی که صهیونیست‌ها را در بهت فرو برد، دان حالوتس، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم از بنیامین نتانیاهو خواسته تا استعفا بدهد.
جستجو
آرشیو تاریخی