صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

‌معافیت ‌خدمت سربازی شامل کدام جزایر شد؟
بندرعباس - مدیرکل امور عمران جزایر هرمزگان گفت: بنابر موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح، طرح معافیت یک فرزند ذکور ساکنان ۶ جزیره خلیج‌فارس به اجرا درمی‌آید.
عبدالرسول دریایی گفت: شش جزیره تابعه شهرستان بوموسی شامل تنب بزرگ، تنب کوچک، بوموسی، سیری، فارور کوچک و فارور بزرگ و جزایر هندورابی، لاوان و لارک مشمول این مصوبه هستند.
وی گفت: شرط استفاده از این مصوبه نیز آن است که هر فردی که 12 سال در این جزایر از گذشته تاکنون یا به بعد سکونت داشته باشد یکی از فرزندان ذکور یا سرپرست خانواده از خدمت سربازی معاف خواهد شد.  بر اساس  ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده خانواده‌هایی که از تاریخ تصویب (1402/05/15) به مدت 12 سال در جزایر بوموسی، تنب کوچک و بزرگ، فارسی، لارک، سیری، فارور کوچک و بزرگ، لاوان و هندورابی مستقر در خلیج فارس با تأیید مراجع ذی صلاح سکونت داشته باشند، می‌توانند یکی از فرزندان ذکور خانواده یا پدر خانواده از معافیت خدمت دوره ضرورت بهره‌مند شوند.  پدر خانواده یا یک فرزند ذکور خانواده‌هایی که به مدت 12 سال در این جزایر سکونت داشته باشند می‌توانند از معافیت خدمت سربازی بهره‌مند شوند و در صورت استفاده پدر، فرزندان وی نمی‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

جوانترین پدر و مادرها
در سیستان و بلوچستان
زاهدان- مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به این استان با ۲۷.۱ سال است.
علی رحمتی اظهار کرد: بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به تهران با 33 سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.وی بیان کرد: طبق قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی با ارتباط به پایگاه سازمان ثبت احوال کشور موظفند آخرین نشانی افراد برای ارائه خدمات را از سازمان ثبت احوال استعلام و دریافت کنند. مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: همه افرادی که آدرس محل سکونتشان تغییر کرده باید در مدت ۲۰ روز به سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir مراجعه و نشانی جدید خود را ثبت کنند تا از هرگونه مشکل احتمالی در ارائه خدمات به آنها جلوگیری شود.

جستجو
آرشیو تاریخی