از گوشه و کنار ایران

فوت 3 معلم در تصادف پژو و کامیون
سه معلم در یک حادثه رانندگی در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست دادند.
بعدازظهر شنبه 30 دی، در یک حادثه رانندگی 3 معلم که یکی از آنها در روستای جوانمردی لردگان و ۲ معلم دیگر در شهر آلونی تدریس می‌کردند، در مسیر بازگشت از مدرسه جان باختند. یکی از معلم‌ها اهل روستاهای چغاخور، دیگری اهل روستای امام‌قیس شهرستان بروجن و نفر سوم اهل شهرکرد بودند.
غلامعلی نوربخش رئیس پلیس‌ راه چهارمحال و بختیاری گفت: این تصادف در محور صالحات به لردگان رخ داد و راننده و ۲ نفر از سرنشینان سواری پژو فوت کردند و راننده کامیون ایسوزو مجروح و بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد. داوود مهری امام‌قیسی و هادی حسینی از مربیان پرورشی و محمدرضا کوهی کمالی آموزگار ابتدایی از فرهنگیان شهرستان خانمیرزا در این تصادف جان باختند. بنا بر نظر کارشناسی، علت این تصادف انحراف به چپ از خط وسط راه تشخیص داده شده است.
وی بیان کرد: با توجه به دوطرفه بودن اکثر جاده‌های استان و نبود جدا‌ کننده در میانه راه، برخورد رخ به رخ در اثر ورود به مسیر مقابل مهم‌ترین عامل تصادفات منجر به فوت و جرح در این محورهاست. به رانندگان توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه شتابزدگی و سرعت غیرمجاز در رانندگی خودداری و همواره با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
 
سقوط مرگبار کارگر معدن سنگ مرمریت
یک کارگر معدن سنگ مرمریت روستای «سرچاه» در شهرستان اردل استان چهار محال و بختیاری بر اثر حادثه کار جان باخت.یک منبع کارگری در استان چهار محال و بختیاری به ایلنا گفت: این حادثه روز شنبه برای یک کارگر ۵۲ ساله هنگام کار و شکستن یک قطعه سنگ رخ داده که باعث مرگ وی شد.وی درباره جزئیات حادثه گفت: تعدادی کارگر معدن سنگ مرمریت روستای سرچاه مشغول بریدن سنگ و انتقال آن از ارتفاع صخره معدنی به پایین بودند که ناگهان یکی از کارگران با یک سنگ بریده شده به پایین سقوط کرد. مراجع قضایی و انتظامی شهرستان اردل در خصوص علت این حادثه شغلی پیگیر هستند.
 
سارق نقابدار شکارچی سالمندان بود
سارقی که شب‌ها با پوشاندن چهره‌اش زنان سالخورده را قربانی سرقت‌هایش می‌کرد از سوی پلیس شاهرود دستگیر شد.
 سرهنگ علیرضا شائینی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: در پی وقوع ۳ فقره سرقت در سطح شهرستان شاهرود، با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات مشخص شد متهم با پوشاندن چهره خود با استفاده از یک دستگاه خودرو در ساعات پایانی شب، افراد کهنسال را سوار کرده و با تهدید آنان اقدام به سرقت طلاهایشان کرده و بلافاصله از محل متواری شده بود. مأموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی مخفیگاه سارق مورد نظر شده و متهم را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند. سارق ۳۰ ساله برای بررسی بیشتر موضوع به پلیس آگاهی شهرستان منتقل و در بازجویی‌های تکمیلی به سه فقره سرقت با شیوه زورگیری از افراد مسن در سطح این شهرستان اعتراف و انگیزه خود را بیکاری و مشکلات مالی عنوان کرد.
 فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ضمن اشاره به این موضوع که پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع داده شد، خاطرنشان کرد: شهروندان در نظر داشته باشند که سارقان، افراد کم سن و سال، سالمندان و زنان را بیشتر برای انجام سرقت انتخاب می‌کنند بنابراین این اقشار تا می‌توانند در ساعات پایانی روز از تردد در اماکن خلوت و مکان‌های مستعد سرقت خودداری کرده و برای جا به جایی داخل و بین شهری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
 
بیهوش کردن مسافران برای سرقت
راننده‌ای که با بیهوش کردن مسافرانش اموالشان را سرقت می‌کرد از سوی پلیس یزد دستگیر شد.
سردار «عباسعلی بهدانی فرد» فرمانده انتظامی استان یزد در تشریح ماجرا گفت: با توجه به سرقت از شهروندان با روش بیهوشی، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند که متهم پس از سوار کردن طعمه‌های خود داخل خودرو با دادن نوشیدنی به آنها باعث بیهوشی مسافرهای خود شده و طلاها و وجه نقد آنها را سرقت کرده است.
بهدانی‌فرد تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان یزد با تلاش شبانه‌روزی، متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند که سارق در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کرد. در ادامه وی اظهار داشت که در روش دیگری نیز با ورود به خانه‌های افراد کهنسال پس از بیهوش کردن آنها دست به سرقت می‌زده است.
فرمانده انتظامی استان یادآور شد: افرادی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، برای شناسایی و تشکیل پرونده به پلیس آگاهی استان یزد مراجعه کنند.

همدستی زن و شوهر برای سرقت از زنان
 زن جوان که با کشاندن زنان به خانه‌اش نقشه سرقت از آنها را با همدستی شوهرش اجرا می‌کرد از سوی پلیس سمنان دستگیر شدند.
 سرهنگ عباس عرب فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: چندی قبل زنی با مراجعه به کلانتری ۱۳ گلستان، از یک زن و مرد به اتهام سرقت تلفن همراهش شکایت کرد که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. با بررسی‌ها مشخص شد موضوع فقط سرقت تلفن همراه نبوده است. وقتی مأموران کلانتری ۱۳ هر دو متهم را در خانه‌شان دستگیر و به کلانتری منتقل کردند در بازجویی‌ها مشخص شد، زن جوان پس از جلب اعتماد قربانیانش که همگی زن بودند، آنها را به خانه‌‌اش دعوت کرده و در آنجا، شوهرش با قمه و تهدید، مدارک هویتی، وسایل ارزشمند، وجه نقد و تلفن همراه آنها را سرقت و تهدید کرده است تا شکایت نکنند.
 عرب با اشاره به اینکه این زوج به یک سرقت دیگر با همین روش اعتراف کردند، گفت: تلاش پلیس برای شناسایی شاکی دیگر و سرقت‌های احتمالی دیگر توسط متهمان ادامه دارد. همچنین در بازرسی از خانه متهمان وسایل و مدارک سرقت‌ شده شاکی‌ها کشف و ضبط و متهمان پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

پایان کار سارقان مسلح خودرو در اهواز
 فرمانده انتظامی اهواز از بازداشت دو سارق مسلح خودرو در عملیات ضربتی پلیس در این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ حسین زلقی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت مسلحانه خودرو در یکی از مناطق شهر اهواز، شناسایی سارق یا سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. مأموران کلانتری ۲۰ با شگردهای خاص پلیسی، هویت و محل اختفای دو سارق مسلح را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، در عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر کردند.
 فرمانده انتظامی اهواز با اشاره به کشف خودروی سرقتی از مخفیگاه سارقان، گفت: متهمان در تحقیقات پلیس به سرقت اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی