صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

عرضه دنا پلاس‌های دپویی با دستور تعزیرات
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در بازدید میدانی پارکینگ یک شرکت خودروساز، دستور عرضه 11 هزار خودرو تا 10 روز آینده را صادر کرد. احمد اصانلو پس از دریافت گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون دپوی 17 هزار خودرو، شخصاً با حضور میدانی به بررسی وضعیت عرضه این خودروها پرداخت.
اصانلو افزود: در بررسی فنی تخصصی مشخص می‌شود آیا شرایط واگذاری خودرو در این مدت برای خودروساز مهیا بوده است یا خیر و همچنین سهل انگاری، قصور یا تعمد این شرکت و یا کم کاری سازمان‌های مرتبط بررسی خواهد شد.
 این گزارش می‌افزاید: اگرچه سازمان ملی استاندارد با شماره‌گذاری دنا پلاس‌های ایران خودرو موافقت کرده بود اما جالب است که چند وقت قبل با ورود سازمان تعزیرات به گروه صنعتی ایران خودرو، مشکل استاندارد محصولات این مجموعه حل شد. احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی چندی پیش به اتفاق هیأت همراه، ضمن بازدید از ایران‌خودرو، به بررسی وضعیت شماره‌گذاری و تحویل خودروهای تولیدی این شرکت پرداخت و همزمان با این مسأله گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که رئیس سازمان تعزیرات در جریان وضعیت شماره‌گذاری و تحویل دناپلاس، محصولی که مجوز شماره‌گذاری آن توسط سازمان استاندارد صادر شد، قرار گرفت.
همچنین اعلام شد که با صدور تأییدیه از سوی سازمان استاندارد، این خودروها ظرف ۱۵ روز به مشتریان از قبل تعیین شده و با قیمت مصوب پیشین تحویل داده خواهد شد.


افزایش قیمت بلیت هواپیما ممنوع است
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما در تمامی مسیرهای داخلی ممنوع و فروش چارتری بلیت غیرقانونی است. محمد محمدی‌بخش گفت: هیچ‌یک از شرکت‌های هواپیمایی حق افزایش قیمت بلیت هواپیما را خارج از نرخ‌نامه مصوب در سازمان هواپیمایی کشوری ندارند و باید تمامی نرخ‌ها متناسب با نرخ‌نامه شرکت‌های هواپیمایی باشد. به گفته وی، در حال حاضر نظارت‌ها بر تمامی سایت‌های خرید و فروش بلیت در این ایام تشدید شده است و همچنان ادامه دارد و با هر گونه تخلف در حوزه گرانفروشی برخورد قاطعی خواهیم کرد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی با تأکید بر اینکه فروش چارتری بلیت هواپیما کاملاً ممنوع است، افزود: به هیچ عنوان شرکتی حق فروش بلیت چارتری را ندارد.

خروج صنعت ساخت‌وساز از رکود
نشریه اقتصادی مید طی گزارشی نوشت: صنعت ساخت‌و‌ساز ایران که در سال 2022 میلادی رشد منفی 2.5درصدی را تجربه کرده بود در سال 2023 از رکود خارج شده و رشد 0.5 درصدی داشته است. سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در پروژه‌های صنعتی، انرژی و زیرساختی عامل اصلی رشد بخش ساخت‌وساز ایران در سال 2023 بوده است. این گزارش در ادامه افزود: ارزش افزوده بخش ساخت‌وساز ایران در سه ماهه دوم 2023 رشد 4.7درصدی داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی