صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۳

در گسترده‌ترین حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه‌های امریکایی-صهیونیستی رقم خورد

راکت باران عین الاسد

روز گذشته همزمان با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق گروه‌های مقاومت عراق با انجام عملیات در مناطق اشغالی سوریه و شمال اقلیم کردستان عراق، ائتلاف غربی – صهیونیستی را هدف قرار دادند. پایگاه امریکایی عین‌الاسد در غرب عراق، پایگاه امریکایی‌ها در شهر اربیل (پایگاه الحریر) و منطقه خراب الجیر و میدان گازی کونیکو در خاک سوریه چهار پایگاهی بودند که مورد هدف قرار گرفتند. مقاومت اسلامی عراق پایگاه غیرقانونی عین‌الاسد امریکا در غرب عراق را با شلیک شمار زیادی راکت هدف قرار داد. حمله‌ای که گسترده‌ترین حمله به پایگاه‌های اشغالگران امریکا در منطقه محسوب می‌شود.
یک مقام امریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که چندین موشک بالستیک (TBM) پایگاه عین‌الاسد را هدف گرفته است. در همین حال یورونیوز به نقل از رسانه های عربی اعلام کرده این پایگاه هدف بیش از ۲۰ موشک قرار گرفته است.
یک منبع میدانی همچنین درباره اهمیت هدف قراردادن پایگاه الحریر اربیل گفت: این پایگاه همواره محل فعالیت گسترده نیروهای امریکایی و افسران رژیم صهیونیستی بوده و بخش مهمی از فعالیت‌های ضدایرانی در این مقر صورت می‌گرفته است. گروه‌های مقاومت عراق با انجام عملیات در مناطق اشغالی سوریه به دنبال وارد کردن ضربه به عناصر و منافع اقتصادی رژیم تروریستی امریکا هستند و در عراق هم اهداف فقط به امریکایی‌ها خلاصه نمی‌شود و افسران صهیونیست‌ها به صورت ویژه در اولویت برخورد هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی