صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

13 دانش‌آموز چینی در آتش سوختند
آتش‌سوزی در خوابگاه یک مدرسه در استان «هنان» چین جان 13 دانش‌آموز را گرفت.
به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی چین، آتش‌سوزی حدود ساعت 23 روز جمعه در مدرسه‌ای در منطقه روستایی در مرکز هنان آغاز شد و درست قبل از نیمه شب پس از 38 دقیقه خاموش شد.
مالک و مدیر مدرسه خصوصی در شهر نانیانگ بازداشت شدند و تحقیقات در مورد آتش‌سوزی مرگبار آغاز شد.یک معلم به زونگلان نیوز، رسانه دولتی استان هبی، گفت که همه قربانیان دانش‌آموزان کلاس سوم و حدود 9 ساله بودند.در این حادثه یک نفر مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.مردم پس از این حادثه خشم خود را در رسانه‌های اجتماعی چین ابراز کردند و خواستار مجازات کسانی شدند که مسئول هرگونه کوتاهی در این حادثه هستند. این مدرسه شبانه‌روزی دارای مهد کودک و یک مدرسه ابتدایی بوده و بیشتر دانش‌آموزان آن نیز در واقع ساکن مناطق روستایی اطراف بودند. بیشتر دانش‌آموزان این مدرسه برای تعطیلات آخر هفته نزد خانواده‌هایشان بازگشته بودند و تنها تعداد اندکی در خوابگاه باقی مانده بودند که قربانی حریق شدند.
 
انفجار مرگبار در کارخانه فلزچین
 رسانه‌های دولتی چین از مرگ هشت نفر بر اثر انفجار در کارخانه‌ای در استان «جیانگ سو» خبر دادند.به گزارش بی‌بی سی، این انفجار در ساعت 3:38 بامداد شنبه در کارگاه تولید شرکت فناوری فلز چانگژو شنرونگ در خیابان نانشیاشو، منطقه ووجین رخ داد و 8 نفر کشته شدند.به گفته اداره مدیریت اضطراری منطقه ووجین این شهر، هشت نفر دیگرهم در این حادثه زخمی شدند. تحقیقات و پیگیری برای یافتن علت حادثه ادامه دارد.

مرگ 50 نفر در برف و کولاک امریکا
 کولاک، برف و یخبندان شدید در ایالات مختلف امریکا طی دو هفته جان دست‌کم ۵۰ نفر را گرفته است.
 به گزارش ایندیپندنت، بیشترین مرگ و میر ناشی از آب و هوای زمستانی در «تنسی» پس از خارج شدن یک کامیون از کنترل به‌دلیل شرایط برفی و برخورد آن با تراکتور- تریلر رخ داده است.
 همچنین فرماندار ایالت «اورگن» به‌دلیل طوفان زمستانی که منجر به مرگ 50 نفر، سقوط درختان و قطعی برق شده در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرده است. سازمان هواشناسی ملی امریکا برای برخی مناطق دیگر این کشور نیز هوای سرد و یخبندان را پیش‌بینی کرده است. در همین حال در فلوریدا نیز هواشناسان می‌گویند افت شدید دما می‌تواند حیات وحش را تحت تأثیر قرار دهد. طوفان‌های شدید زمستانی طی روزهای اخیر باعث هرج و مرج در امریکا و منجر به لغو و تأخیر در هزاران پرواز در سراسر این کشور شده است.
 
محکومیت 2 نوجوان در کره شمالی به خاطر تماشای فیلم و موزیک  کره جنوبی
  دو نوجوان ۱۶ ساله در کره شمالی در جلسه‌ای علنی از سوی مقامات کره شمالی به‌دلیل تماشای فیلم‌های کره جنوبی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه محکوم شدند.
بنا بر اعلام مؤسسه توسعه جنوب و شمال (Sand) این حادثه در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی روی داده و جرم این دو نوجوان تماشای فیلم‌ها و موزیک ویدیوهای کره جنوبی بوده است. در محاکمه علنی در حالی که حدود ۱۰۰۰ دانش‌آموز در یک سالن آمفی تئاتر حضور داشتند دو دانش‌آموز را با لباس‌های خاکستری و دستبند  به آمفی تئاتر آوردند و حکم را صادر کردند. کره شمالی سال‌هاست که در چهارچوب سیاست جنگ علیه تأثیرات خارجی، برای هر کسی که به‌دلیل لذت بردن از سرگرمی‌های کره‌ جنوبی یا کپی کردن شیوه صحبت ساکنان کره‌جنوبی‌ دستگیر می‌کند، مجازات‌های سنگینی در نظر می‌گیرد.
 
آتش گرفتن هواپیما در آسمان
ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک هواپیمای بوئینگ اندکی پس از برخاستن در میامی امریکا دچار حریق شده است. به گزارش نیوزویک، این کلیپ کوتاه که توسط شخصی خارج از هواپیما گرفته شده است، نشان می‌دهد که این هواپیما پس از برخاستن از زمین دچار حریق شده است. بنابر گزارش‌ها، این هواپیما یک بوئینگ ۷۴۷ بوده است. در همین حال مسئولان فرودگاه میامی تأیید کردند که این پرواز باری حدود ساعت ۱۱ شب به سلامت در فرودگاه میامی فرود آمده است. علت وقوع حریق نیز نقص فنی اعلام شده و در این حادثه هیچ فردی دچار مصدومیت نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی