صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

قتل در صف خرید مرغ
مرد شرور که می‌خواست بدون رعایت نوبت و خارج از صف مرغ بخرد، وقتی با اعتراض مشتریان روبه‌رو شد مرد جوانی را به قتل رساند.
احمد بلندنظر، فرماندار جیرفت گفت: این حادثه دو روز قبل زمانی رخ داد که یک نفر بدون نوبت در ۲ مرحله از یک مرغ‌فروشی خرید کرد و با اعتراض یکی از افراد به کار وی، بحثی درگرفت. در نتیجه این بحث، درگیری فیزیکی رخ داد و چند نفر از حاضران نیز با فردی که بدون نوبت مرغ خریداری کرده بود درگیر شدند.
وی اضافه کرد: فردی که بدون نوبت مرغ خریداری کرده و از آشنایان فروشنده بوده، از مرغ‌فروشی خارج شد و این‌بار با چاقو برگشت و یک ضربه به دست مرد جوانی که به او اعتراض کرده بود زد. از آنجا که مرد مجروح را بموقع به بیمارستان نرساندند و ضربه چاقو نیز به شریان اصلی دستش برخورد کرده بود، این جوان که ٢ سالی از ازدواجش می‌گذشت، خون زیادی از دست داد و با وجود تلاش‌های زیاد در بیمارستان جان باخت.
وی با بیان اینکه فقط ۶ نفر در صف ایستاده بودند، افزود: تنها دلیل آغاز بحث و درگیری ورود مجدد ضارب برای خرید بدون نوبت به مغازه بوده است. ضارب بعد از وارد کردن ضربه به دست فرد فوت شده، حین دنبال کردن فرد دیگری در خیابان بوده که توسط پلیس دستگیر شده است. متهم پیش‌تر نیز در یک عروسی اقدام به تیراندازی کرده بود و سابقه خوبی نداشت.
 
مرگ 2 کارگر نساجی بر اثر گازگرفتگی
نشت گاز در کارخانه نساجی کویر شهرستان سمنان جان دو کارگر را گرفت.
سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک مورد گاز‌گرفتگی در کارخانه نساجی شهرک صنعتی شهر سمنان، رئیس و مأموران کلانتری 13 گلستان همراه با سایر نیروهای امدادی در صحنه حاضر شدند. با تلاش مأموران انتظامی و همکاری آنها با سایر نیروهای امدادی از بروز آتش‌سوزی گسترده و انفجارهای احتمالی پیشگیری شد.
وی با بیان اینکه در این حادثه دو کارگر جان خود را از دست دادند و حال یک کارگر دیگر وخیم گزارش شده است، افزود: در این حادثه سه نفر دیگر نیز مصدوم شدند که یکی از مصدومان از کارکنان اداره آتش‌نشانی سمنان بود.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه اقدامات ضابطان قضایی در جمع‌آوری ادله و اخذ اظهارات شاهدان برای تکمیل پرونده انتظامی-‌قضایی در همان دقایق اولیه انجام شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فرضیه اولیه علت حادثه نشت گاز بوده اما با همکاری آتش‌نشانی شهرستان علت دقیق حادثه در دست بررسی است.
 
پایان مرگبار آفرودسواری در کویر
واژگونی خودروی آفرود در کویر کرمان یک کشته و 3 مجروح برجا گذاشت.
محمد امیرخانی، معاون هلال‌احمر استان کرمان گفت: این حادثه در عمق کویر به فاصله ۴ ساعت با جاده کرمان‌-‌نهبندان اتفاق افتاد و ۲ تیم امداد و نجات آفرود از استان کرمان به محل حادثه که در عمق کویر بود رفتند. وی با اشاره به مشارکت امدادگران جمعیت هلال‌احمر، پشتیبانی اورژانس و نیروی انتظامی استان‌های کرمان و خراسان‌جنوبی در این حادثه عنوان کرد: امدادگران پس از حضور در محل حادثه یک فوتی که در خودرو گرفتار بود را رهاسازی کرده و سه مصدوم را پس از اقدامات اولیه به بیمارستان مرکز استان کرمان انتقال دادند.
 
فرار مرگبار دو پژو‌سوار در بروجرد
تعقیب و گریز پلیس و سرنشینان یک خودروی سواری در بروجرد با مرگ یکی از مردان فراری پایان یافت.
مسلم مرادی، فرماندار بروجرد در این‌باره گفت: روز جمعه نیروهای انتظامی شهرستان بروجرد به یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ در خیابان مشکوک شدند که پس از دستور توقف به خودروی مورد‌نظر، راکبین آن که دو نفر بودند به اخطارهای مکرر عوامل انتظامی توجهی نکرده و اقدام به فرار کردند. نیروهای انتظامی بر اساس قانون به منظور متوقف کردن خودرو اقدام به شلیک تیر هوایی و سپس پنچر کردن لاستیک خودرو کردند که بازهم از سوی راننده توجهی به این هشدارها نشده است و به فرار ادامه دادند.
مرادی تأکید کرد: در جریان این تعقیب و گریز سرنشینان خودرو دچار جراحت شده‌اند که پس از انتقال به بیمارستان یکی از آنها جان خود را از دست می‌دهد. در حال حاضر تحقیقات درباره این حادثه و بررسی علت فرار این افراد ادامه دارد.
 
نجات خدمه شناور خارجی در آب‌های ایران
 22 خدمه یک شناور خارجی که در آب‌های جزیره سیری آتش گرفته بود با کمک امدادگران ایرانی نجات یافتند.
 اسماعیل مکی‌زاده، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح جزئیات حادثه برای یک شناور تانکر خارجی در آب‌های سیری اظهار کرد: یک شناور تانکر دچار حریق شده و از ادامه مسیر باز می‌ماند.
این شناور با 22 خدمه آن شامل 21 هندی و یک پاکستانی از مبدأ بندر خورفکان امارات به مقصد عراق در حرکت بوده که در هفت مایلی (حدود 11 کیلومتری) شرق جزیره سیری در قسمت موتورخانه دچار حریق شده است.
وی ادامه داد: مرکز هماهنگی جست‌و‌جو و نجات دریایی بندرعباس به محض اطلاع از این حادثه دریایی، شناور ناجی 11 از ابوموسی و شناور هدایت 6 را به موقعیت شناور مضطر در محل فرستاد. همچنین ضمن هماهنگی با امارات برای کمک‌رسانی ندسا و نداجا، پس از انجام عملیات امداد‌رسانی تمامی 22 سرنشین و خدمه این شناور تانکر 123متری بدون محموله، نجات یافتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی