صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار کوتاه

حمله مقاومت عراق به پایگاه امریکا
همزمان با انتشار اخباری درباره سقوط یک پهپاد امریکایی در استان دیالی عراق، مقاومت اسلامی این کشور در واکنش به کشتار رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، از هدف قرار دادن پایگاه اشغالگران امریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال عراق خبر داد. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق پیش‌تر هفته گذشته نیز از هدف قرار دادن ۳ پایگاه امریکایی، ۲ پایگاه در شرق سوریه و دیگری در شمال کردستان عراق خبر داده بود. در همین حال منابع خبری عراقی اعلام کردند که یک پهپاد امریکایی از نوع MQ9 وابسته به ارتش امریکا روز پنجشنبه از پایگاه علی السالم کویت حوالی ساعت ۱۶ عصر حرکت کرده و حوالی ساعت ۱۸:۳۰ به مقدادیه در استان دیالی رسیده و در ساعت ۱۸:۴۵ سرنگون شده است. علت سرنگونی این پهپاد مشخص نیست.

بن گویر بازهم جنجالی شد
ایتامار بن گویر به افسران پلیس رژیم صهیونیستی دستور داد تا به فلسطینیان حتی اگر تهدیدی برای جان آنها نداشته باشند، شلیک کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» اظهارات بن گویر در بازرسی از پایگاه «یاماس» و «مغاو» (پلیس مرزبانی) در کرانه باختری بیان شد. این دستور ممکن است در را برای کشتار بیشتر فلسطینی‌های بی‌گناه در کرانه باختری، که شاهد افزایش تنش است، باز کند.

اعتراف اسرائیل به کشته شدن 530 نظامی
ارتش اسرائیل که به طور معمول آمار مربوط به کشته‌شدگان نظامی خود در جنگ غزه را سانسور می‌کند، اذعان داشت تاکنون در این جنگ530 نظامی این واحدها جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای با اعلام خبر کشته شدن گروهبان «اوری جربی» از یگان «گفعاتی» اعلام کرد، با کشته شدن این نظامی، آمار تلفات ارتش اسرائیل، به ۵۳۰ کشته رسید که ۱۹۴ نفر از آنها از زمان آغاز حمله زمینی به غزه کشته شده‌اند.

تجمع حمایتی اردنی‌ها از مردم غزه
مردم اردن برای نشان دادن حمایت خود از ساکنان نوار غزه تجمع برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، این تجمع و راهپیمایی در برابر سفارت امریکا در امان، پایتخت این کشور برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی