صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۲۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر پلاس 1

روایت وال ‌استریت ‌ژورنال از سردرگمی در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

نشریه امریکایی وال استریت ژورنال از تشدید اختلاف در میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل فشارهای ناشی از جنگ این رژیم علیه غزه خبر داده است. به گزارش ایسنا، این نشریه امریکایی نوشت: اختلافات در میان اعضای کابینه جنگ اسرائیل که در حال علنی شدن است، احتمال دارد منجر به تضعیف استراتژی نظامی اسرائیل در غزه در یک مرحله حیاتی از جنگ شود.
وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش تصریح کرد: شکاف‌ها در کابینه اسرائیل بازتاب‌دهنده اختلافات کاری و شخصی دیرینه‌ای بین قانونگذارانی است که بعد از حمله هفتم اکتبر خواستند یک کابینه واحد برای پیگیری جنگ و اطمینان‌بخشی به اسرائیلی‌ها تشکیل دهند. دشمنی مشترک آنها با حماس عامل اتحاد بود اما فشارهای دولت جو بایدن در رابطه با محدود کردن کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه افزایش پیدا کرده و کابینه تل‌آویو هنوز نتوانسته همه اسرا را بازگرداند و به این ترتیب اختلافات در بین سرانش بار دیگر پدیدار شده است. گالانت روز دوشنبه گفت، تردید سیاسی در رابطه با اینکه چه کسی در غزه بعد از جنگ مسئولیت را عهده‌دار شود، به کارزار نظامی آسیب وارد می‌کند. وال استریت ژورنال در توضیح این اختلاف نوشته که گالانت ماه جاری میلادی برنامه‌ای اعلام کرده و در آن خواستار «خودمختاری فلسطینی‌ها» و تشکیل یک «نیروی ضربت چندملیتی تحت رهبری امریکا و شرکای اروپایی و خاورمیانه‌ای برای نظارت بر بازسازی این باریکه» شده بود. این در حالی است که امریکا «خواستار احیای تشکیلات خودگردان فلسطین برای آنکه با کمک کشورهای عربی عهده‌دار مسئولیت شود» شده است.
این نشریه امریکایی همچنین درباره اختلاف دوم در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: همچنان که نخست‌وزیر و وزیر جنگ بر سر ادامه جنگ توافق دارند، هر چه بیشتر بر سر اینکه چه کسی باید بعد از جنگ بر غزه حاکم باشد، اختلاف پیدا می‌کنند و پاسخ آنها به این سؤال همچنان که اسرائیل در حال رفتن به سمت مرحله کم‌شدت جنگ و جلوگیری از بروز یک خلأ در نوار غزه است، هر چه بیشتر فوریت پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد که حماس نیز از اختلافات در کابینه جنگ بهره‌برداری می‌کند و به همین دلیل روز دوشنبه ویدیویی از اجساد دو اسیر در غزه منتشر کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی