از گوشه و کنار ایران

عامل تجاوز به زنان همدانی دستگیر شد
دادستان همدان از دستگیری متهمی خبر داد که به اتهام تجاوز به چند زن در همدان تحت تعقیب بود.
  حسن خانجانی موقر با اشاره به اقدام سریع دستگاه قضایی در پیگیری مطالبات مردمی درباره فردی به اتهام تجاوز به عنف، گفت: متهم شامگاه دوشنبه توسط مأموران حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان همدان با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره کل اطلاعات استان در تهران دستگیر شد. این متهم به همدان منتقل شده و تحقیقات از او برای بررسی اتهامات مطروحه در حال انجام است. چنانچه فرد یا افرادی از این متهم شکایتی دارند، به حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان مستقر در ساختمان شهید همدانی واقع در آرامگاه بوعلی مراجعه نمایند. به منظور تسریع در روند رسیدگی به این پرونده هرچند که این مرجع قضایی اسنادی دارد، اما ضروری است خود شاکیان نیز مدارک شان را به مراجع قضایی تحویل دهند.
 وی با اشاره به مطالبات تعدادی از بانوان همدانی که ۲۷ دی ماه در دادسرا حضور یافتند، افزود: درخواست‌های آنان با تمام جزئیات شنیده شده و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان نیز به طور مستقیم با آنان به گفت‌و‌گو پرداخت.
 
کشف اجساد کوهنوردان گرفتار در بهمن
 پیکر سه کوهنوردی که در ارتفاعات آذربایجان غربی دچار حادثه بهمن شده بودند، پیدا شد.
سید علی ترابی فرماندار اشنویه گفت: پیکر سه کوهنورد ناپدید شده در کوهستان «رندوله» این شهرستان پس از ۶ روز عملیات جست‌و‌جو پیدا شد، آنها در پی حادثه ریزش بهمن در ارتفاعات آذربایجان غربی از جمعه، ۲۲ دی ناپدید شده بودند.
حمید مساعدیان، رئیس کمیته جست‌وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی نیز با اعلام این خبر گفت: باتوم یکی از این کوهنوردان ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه پیدا و به دنبال آن پیکر یکی از کوهنوردان مشاهده شد. بعد از تداوم عملیات جست‌وجو پیکر هر سه کوهنورد پیدا و به پایین منتقل شد.
 
6 کشته در واژگونی پراید
 واژگونی یک دستگاه خودرو پراید در سپیدان 6 کشته برجا گذاشت.
 حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گفت: ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه ۲۷ دی، گزارش واژگونی یک دستگاه خودرو پراید، در استان فارس- شهرستان سپیدان- تنگه تیزاب (کیلومتر ۵ سپیدان - یاسوج) به مرکز هماهنگی و پشتیبانی استان، اعلام شد. پس از اعلام حادثه، تیم عملیاتی در محل وقوع تصادف حضور پیدا کردند و مشخص شد بر اثر واژگونی پراید ۷ نفر دچار حادثه شدند که ۶ نفر آنها جان خود را از دست دادند. علت این حادثه از سوی پلیس در حال بررسی است.
 
بازداشت عامل قتل 4 کرمانشاهی
 مقابل کلانتری
مرد مسلح که چهار نفر را در یک انبار کاه در کرمانشاه به ضرب گلوله به قتل رسانده بود مقابل کلانتری دستگیر شد.
 سردار «مهدی حاجیان» فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این خصوص اظهار کرد: پس از وقوع قتل چهار کارگر در شامگاه ۲۴ دی در یکی از روستاهای شهرستان کرمانشاه، رسیدگی فوری و همه جانبه به موضوع در دستور کار قرار گرفت. در تحقیقات ابتدایی پلیس مشخص شد مقتولان بر اثر شلیک گلوله کلت در یک انبار کاه به قتل رسیده‌اند و عامل جنایت نیز با یک دستگاه خودرو از محل گریخته است.
 با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله تیم‌های تخصصی از پلیس تشکیل شد و اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره‌گیری از منابع و مخبرین و همچنین تعامل و رایزنی با خانواده قاتل برای دستگیری او انجام گرفت.
 رئیس پلیس استان کرمانشاه تصریح کرد: در حالی که تحقیقات همه جانبه مأموران برای دستگیری قاتل متواری ادامه داشت، در نهایت این فرد ظهر سه‌شنبه ۲۶ دی در حالی که قصد معرفی خود به پلیس را داشت، توسط مأموران شناسایی و دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها به قتل هر چهار نفر اعتراف و عنوان کرد به خاطر اختلافات شخصی، دست به چنین اقدامی زده است. یک قبضه کلت کمری نیز از وی کشف شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی