صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۲۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

leader.ir

پیام تسلیت رهبر انقلاب
در پی درگذشت فیلسوف غرب‌شناس دکتر کریم مجتهدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت فیلسوف غرب‌شناس دکتر کریم مجتهدی را به جامعه‌ دانشگاهی ایران، شاگردان و خانواده ایشان تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت استاد دانشمند جناب آقای دکتر کریم مجتهدی رحمةالله‌علیه را به جامعه‌ دانشگاهی کشور و شاگردان فرزانه‌ ایشان و خاندان مجتهدی تبریز تسلیت عرض می‌کنم. دانش عمیق، نگاه انتقادی به فرهنگ غرب که خاستگاه تحصیلیِ او بود و تربیت شاگردان فراوان، از ویژگی‌های این فیلسوف غرب‌شناس بود. مغفرت الهی را برای او مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
26/۱۰/1۴۰۲

 

ایرنا

ورود امیرعبداللهیان به سوئیس
برای شرکت در اجلاس داووس

براساس دعوت به‌عمل آمده از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در برنامه‌های اجلاس داووس ۲۰۲۴، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در برنامه‌های این اجلاس وارد سوئیس شد. وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر شرکت در برنامه‌های اجلاس، دیدارهای مختلف دوجانبه‌ای را با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف شرکت‌کننده در اجلاس خواهد داشت که طی آنها موضوع‌های مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. اجلاس داووس همه‌ساله توسط مجمع جهانی اقتصاد با حضور مقامات ارشد دولتی و خصوصی کشورهای جهان در شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود.

گفت‌و‌گوی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تأکید و تصریح کرد، هدف یمن از توقف کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان غزه است. رئیس دستگاه دیپلماسی اقدامات غیرقانونی امریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

 

میزان

آخرین وضعیت پرونده قتل
شهید آرمان علی‌وردی

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی وردی گفت: جلسات دادرسی مربوط به اتهامات این پرونده به پایان رسیده است و قضات در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال انشای رأی و اتخاذ تصمیم نهایی هستند و مراتب مطابق مقررات اطلاع رسانی خواهد شد و اتهاماتی که برای متهمان این پرونده در نظر گرفته شده است محاربه، مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور است.

جستجو
آرشیو تاریخی