صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

عملیات مقاومت در قلب تل آویو

گروه جهان/ همزمان با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی در حمایت از مردم غزه به عملیات‌های شهادت‌طلبانه خود ادامه می‌دهد. در جدیدترین اقدام این گروه‌ها، روز گذشته در 3 عملیات در تل آویو یک نفر کشته و شماری از ساکنان این شهر زخمی شدند. به گزارش سایت روزنامه تایمز اسرائیل، هر سه عملیات توسط یک نفر انجام شد. بنا بر این گزارش عامل این سه عملیات، ابتدا با چاقو عملیات خود را شروع کرد و بعد از زخمی کردن یک راننده در منطقه رعنانا، بخش دوم عملیات خود را پیاده کرد و با خودرو عابران را هدف گرفت و بعد از برخورد خودرو با یک دیوار با خودرو دوم به شمار دیگری از عابران در خیابانی دیگر حمله کرد.
در خلال این سه عملیات، حداقل 18 نفر زخمی شدند. بنا بر این گزارش در این عملیات یک زن 70 ساله کشته شد و حال دو مرد 34 و 16 ساله هم وخیم گزارش شده است. این در حالی است که برخی منابع فلسطینی شمار زخمی‌های این 3 عملیات را بیش از 20 نفر اعلام کرده‌اند.
در پی این دو عملیات شهردار رعنانا، از مردم منطقه خواست در خانه‌های خود بمانند. به مدارس نیز اعلام شد، از خروج دانش‌آموزان جلوگیری کنند تا منطقه به شرایط عادی بازگردد. پلیس منطقه نیز مدعی شد، عامل این سه رخداد را که مردی ساکن الخلیل بوده، به همراه یک نفر دیگر دستگیر کرده است. این مبارز فلسطینی در حالی این عملیات را در قلب تل آویو انجام داد که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر به این سو، تحت فشارهای بسیاری بابت غافلگیری طوفان‌الاقصی بوده‌اند. عملیات دیروز نیز بار دیگر نفوذ‌پذیری امنیت این رژیم را حتی در تل آویو برملا کرد.
 
تداوم قتل‌عام فلسطینیان در غزه
این عملیات در حالی انجام شد که ارتش رژیم صهیونیستی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد و اقدامات شهادت‌طلبانه فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی نیز در واکنش به این حملات است. دیروز نیز خبرها حاکی از حملات جدید نظامیان صهیونیست به غزه و قتل‌عام 33 فلسطینی بود. بنا بر این گزارش یکی از بدترین این حملات علیه منطقه‌ای در نزدیکی اردوگاه المغازی که پناهگاه شمار زیادی از فلسطینی‌ها است، انجام شد.
بنا بر گزارش المیادین، روز گذشته نیز اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های غزه را اعلام کرد. بنا بر این گزارش شمار شهدای غزه، دیروز با شهادت 132 نفر دیگر به 24 هزار و 100 نفر رسید. شمار زخمی‌ها نیز از 60 هزار و 834 نفر عبور کرد.
این آمارها در حالی اعلام شده است که شش مقام امریکایی اذعان داشته‌اند، سران تل آویو با وجود فشارهای جهانی به کشتارهای خود در غزه ادامه می‌دهند. به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، این 6 مقام که نخواستند نامشان فاش شود، به واشنگتن پست گفته‌اند، اسرائیل تمام درخواست‌های امریکا برای کاهش شدت عملیات در غزه را نادیده می‌گیرد و به سیاست‌های سرکوبگرانه خود ادامه می‌دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی